וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: המלכה גירגרה מאושר כששמעה שהסקוטים הפסידו

23.9.2014 / 19:29

ראש ממשלת בריטניה הוקלט כשהוא מספר על ההקלה שהרגיש בתום משאל העם שבו הוכרע כי סקוטלנד לא תתפלג מבריטניה. בבקינגהאם מסרבים "לאשר או להכחיש" שהמלכה נוטה לגרגר ברגעי שמחה

המלכה אליזבת השנייה צופה ביריד משחקים – 6 בספטמבר, סקוטלנד. GettyImages
המלכה אליזבת השנייה בסקוטלנד בתחילת החודש/GettyImages

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון חושף את תחושת הרווחה הגדולה שמילאה את לבו, אחרי שהלאומנים הסקוטים הפסידו במשאל העם שבו התבקשו להכריע אם ברצונם להכריז על עצמאות.

קמרון נמצא בניו יורק לרגל פתיחת עצרת האו"ם. הוא הוקלט היום כשהוא משוחח עם מייקל בלומברג על חששו הגדול, מהאפשרות שייאלץ לספר למלכה אליזבת כי סקוטלנד החליטה להתפלג מהממלכה המאוחדת אחרי יותר מ-300 שנה.

מצלמת הטלוויזיה תיעדה את קמרון צועד עם בלומברג, לשעבר ראש העיר ניו יורק, ואומר לבן שיחו: "ההגדרה של הקלה היא להיות ראש ממשלת בריטניה, לצלצל למלכה ולומר: 'זה בסדר, הכל טוב'. זה היה משהו-משהו. היא גירגרה (מאושר) מצדו השני של הקו".

בהמשך, השניים שוחחו על תוצאות המשאל. קמרון אמר כי "זה מעולם לא היה אמור להיות כל-כך צמוד. אמנם, (זה לא היה כך) לקראת הסוף, אבל היה זמן בעיצומו של הקמפיין שזה הרגיש...".

בסוף השיחה, שנערכה במשרדי חברת התקשורת "בלומברג", התייחס קמרון לסקרים שהציגו יתרון מפתיע לתומכי הפילוג, ואמר: "אני רוצה לאתר את חברות הסקרים האלה, ולתבוע אותן בשל האולקוס שהן גרמו לי. אלה היו רגעים מותחים מאוד".

פול האריסון, כתב סקיי ניוז לענייני בית המלוכה, כתב בטוויטר כי "ארמון בקינגהאם מסרב לאשר או להכחיש שהמלכה מגרגרת כאשר היא מאושרת. זו הייתה אחת מהשיחות המוזרות ביותר שהיו לי איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully