וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבו מסוריה ותכננו פיגוע ענק במטה האיחוד האירופי

השניים, גבר ואישה ממוצא טורקי, נעצרו בבלגיה עם כלי נשק ואפודי מגן. לפי כמה דיווחים, הפיגוע תוכנן בסיוע תומכי "המדינה האיסלאמית" מהולנד. מקור משפטי: "הפצצה הייתה מוכנה"

בניין ברליימונט - מטה הנציבות האירופית. בריסל, בלגיה. Flickr
Cha già José, צילום מסך
היעד לפיגוע: משרדי הנציבות האירופית בבניין בריילמונט בבריסל/צילום מסך, Flickr Cha già José

משטרת בלגיה עצרה גבר ואישה שחזרו מהמלחמה בסוריה, ותכננו לעשות פיגוע במטה האיחוד האירופי בבריסל. כלי התקשורת בבלגיה ובהולנד מדווחים כי השניים נעצרו אחרי שהתקבל מידע מודיעיני כי בכוונתם להטמין פצצות בבניין "ברליימונט", שבו שוכנים משרדי המועצה האירופית.

לפי דיווח ברשות השידור ההולנדית, NOS, הפיגוע תוכנן בסיוע פעילי ג'יהאד השוהים בהולנד, ואמצעי החבלה כבר היו מוכנים לשימוש. דובר מטעם מוסדות האיחוד בבריסל אמר כי לא התקבלה כל התרעה מפני פיגוע מיידי.

שני העצורים, הולנדים ממוצא טורקי, נלכדו בתחילת חודש אוגוסט אחרי שהגיעו בטיסה מאיסטנבול. כלי תקשורת נוספים מדווחים כי בפשיטה על דירתם של בני הזוג בבריסל, אותרו כלי ירייה ושכפ"צים. מקור משפטי מסר כי "הפצצה כבר הייתה מוכנה". שלשום דיווח העיתון הבלגי "ל'קו" כי הרשויות בבלגיה סיכלו לאחרונה "מזימת טרור" הקשורה לתומכי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וכעת מסתמן שהדיווחים קשורים זה בזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרח הולנדי שהצטרף לשורות דאעש, מניף את אצבעו בסוריה./מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי ההערכות שהתפרסמו הבוקר בבלגיה, כ-400 מאזרחי המדינה יצאו להילחם בשורות המורדים הקיצוניים בסוריה. 90 מהם כבר חזרו לארצם. גורם ביטחוני אמר לעיתון "ל'קו" כי "אנו מעריכים שאחד מתשעה מתכוון לבצע פיגוע, אך זו הערכה זהירה אם חושבים על מי שעלול לסייע להם".

בחודש יוני, בלגיה עצרה 46 גברים בחשד שהשתייכו לתא המוסלמי הקיצוני "שריעה לבלגיה" (Sharia4Belgium), ככל הנראה מסייע לתושבי המדינה לצאת לסוריה. הם עומדים לדין בימים אלה ומואשמים בתמיכה בטרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ביום רביעי: אובמה ידון בנושא במועצת הביטחון

בבריסל מתקיים בימים אלה משפטו של מהדי נמוש, המואשם ברצח ארבעה בני אדם במוזיאון היהודי בעיר. גם נמוש התאמן בסוריה לפני שחזר לבלגיה. עיתונאי צרפתי שהיה בשבי "המדינה האיסלאמית" והוחזק במעצר עם ג'יימס פולי, שהוצא לאחר מכן להורג, העיד כיצד נמוש התעלל בו.

ביום רביעי תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לישיבה מיוחדת לרגל פתיחת העצרת הכללית ה-69. את הישיבה ינהל נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וצפויים להשתתף בה ראשי המדינות החברות במועצה או שרי החוץ שלהן.

במוקד הדיון תעמוד שאלת ההתמודדות עם זרימת צעירים מערביים לסוריה ולעיראק, שם הם מצטרפים לשורות ארגוני הטרור, והחשש שבשובם לארצם הם יבצעו פיגועים נגד מטרות מערביות. בין השאר, תידון בישיבה הצעה להטיל עיצומים חמורים על מדינות שיאפשרו לתומכי "המדינה האיסלאמית" לעבור בתחומן לסוריה ולעיראק ובחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully