וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חולים קונים דם של שורדי אבולה בשוק השחור"

עם התפשטות המגפה הקטלנית במערב אפריקה, וללא תקווה באופק, ארגון הבריאות העולמי מדווח כי רבים פונים לגורמים מפוקפקים כדי לטפל בנגיף, ומזהיר: "עלול להפיץ מחלות אחרות"

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

חולי האבולה במערב אפריקה מיואשים מחוסר היכולת של מערכת הרפואה הציבורית לסייע להם ומהתרופה שממאנת להגיע. עם יותר מ-2,400 מקרי מוות בחודשים האחרונים בליבריה, גינאה וסיירה לאון, ארגון הבריאות העולמי מזהיר כי החולים החלו לפנות לצעדים קיצוניים, בהם שוק שחור, שבו ניתן לרכוש דם של שורדי המחלה הקטלנית.

"על פי מחקרים, עירוי דם מבני אדם ששרדו את נגיף האבולה עשוי למנוע את לטפל בנגיף, אולם התוצאות לא חד-משמעיות", נמסר היום (חמישי) מארגון הבריאות העולמי לרשת CNN. דווח כי דמם של השורדים מכיל נוגדנים המסוגלים להילחם נגד הנגיף.

התפרצות האבולה - עוד בוואלה! חדשות:
אובמה: "חייבים לעצור את התפשטות האבולה עכשיו"
ליבריה: הנשיאה פיטרה בכירים שסירבו לשוב בשל האבולה
האם התרופה לאבולה נמצאת בדמם של חולים שנרפאו?

מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי מרגרט צ'אן. רויטרס
"חייבים לעבוד באופן צמוד עם המדינות הנגועות". מרגרט צ'אן/רויטרס

עם זאת, בארגון הבריאות מבהירים: "יש צורך במחקר נוסף. לא ידוע אם הנוגדנים בדם השורדים מספיקים על מנת לטפל במחלה או למנוע אותה". הנסיוב הניסיוני שניתן לחולים בודדים, מרביתם מערביים, פועל ככל הנראה בצורה דומה לנוגדנים האלה.

בניגוד לחולים האמריקנים, הבריטים והספרדים, שנדבקו באבולה בעת ששהו בליבריה, וקיבלו את הנסיוב במהלך טיפול בבתי חולים במדינותיהם, אזרחי מדינות מערב אפריקה משיגים את הדם בדרכים מפוקפקות, שעלולות להוביל להפצת מחלות אחרות, כמו HIV.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צוותים רפואיים בסיירה לאון. AP
צוותים רפואיים בסיירה לאון/AP

"אנחנו חייבים לעבוד באופן צמוד עם המדינות הנגועות, על מנת לעקור מהשורש את הסחר בדם בשוק השחור", הסבירה מרגרט צ'אן, מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי. "האינטרס של החולים צריך להיות קבלת הנסיוב רק לאחר ההליך המקובל והבדיקות המתאימות, מאחר שיש גורמים חשובים אחרים שאנחנו חייבים לבחון".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז השבוע כי המגפה "יוצאת מכלל שליטה". לדבריו, "אם לא נעצור את התפשטות המחלה עכשיו, אנחנו עשויים לעמוד בפני מאות אלפי חולים. גברים, נשים וילדים פשוט יושבים ומחכים למות". ארגון הבריאות העולמי הזהיר מפני "מצב חירום חמור בממדים חסרי תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully