וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי דאעש תכננו עריפת ראש פומבית באוסטרליה

מאות שוטרים השתתפו במבצע ענק שבמסגרתו נעצרו 15 חשודים במעורבות בתכנית לקחת אדם אקראי מרחובות סידני ולהוציא אותו להורג בשידור חי. "הפיגוע נועד להטיל אימה על הציבור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

רשת תומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באוסטרליה תכננו להוציא להורג אזרח בסידני לנגד עיני הציבור – כך אמר הבוקר (חמישי) ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט. ההודעה באה בעקבות מבצע ענק של המשטרה המקומית, שבמסגרתה ערכו פשיטות נרחבות בסידני ובבריסביין ועצרו 15 חשודים לפחות.

מדובר במבצע הלוחמה בטרור הגדול ביותר שידעה המדינה, והשתתפו בו כ-800 שוטרים. הוא יצא לדרך בעקבות מידע מודיעיני בנוגע לתכנית של הרשת לקחת אזרח אקראי מרחובות סידני ולערוף את ראשו בשידור חי. "השידול הישיר למעשה הגיע מאוסטרלי שככל הנראה ממלא תפקיד בכיר בדאעש, לרשתות תמיכה פה, באוסטרליה, לבצע רציחות ראווה כאן במדינה", אמר אבוט. "כך שלא מדובר בחשד בלבד, זוהי כוונה וזו הסיבה שהמשטרה וסוכנויות הביטחון החליטו לפעול כפי שפעלו".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אובמה: "נלמד את דאעש מה שאל-קאעדה כבר יודעים"
אירופה נגד האיסלאמיסטים: מגייסים נעצרו בצרפת
צפו בדאעש מאיימים על אובמה ב"להבות מלחמה"

מעצר חשודים במעורבות בטרור, סידני, אוסטרליה. רויטרס
15 חשודים נעצרו בפשיטות בסידני ובבריסביין/רויטרס
מעצר חשודים במעורבות בטרור, סידני, אוסטרליה. רויטרס
800 שוטרים השתתפו במבצע, הגדול ביותר שידעה המדינה/רויטרס

אבוט לא פירט בדבר זהותו של אותו אוסטרלי בכיר בארגון, אולם ככל הנראה מדובר באדם ששמו מוחמד בריילי. המשטרה וגורמי משפט מקומיים סיפרו כי אדם שזוהה כעומרג'אן עזארי, בן 22, הובא לבית המשפט לאחר הפשיטות והואשם בקשירת קשר עם בריילי לביצוע מעשה טרור. הוא צפוי להישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו בנובמבר. התובע המקומי אמר בדיון כי "ברור שהפיגוע תוכנן לזעזע ולהפחיד, ייתכן אף להטיל אימה" על הקהילה.

המשטרה המקומית מעריכה כי הרשת המקומית תכננה את המעשה במשך כמה חודשים. במהלך התקופה הזו היו החשודים נתונים למעקב של רשויות אכיפת החוק. עוד טוענים במשטרה כי לכמה מהחשודים שנעצרו הייתה תקשורת עם אנשי ארגון הטרור במהלך התקופה שבה גיבשו את התכנית.

מעצר חשודים במעורבות בטרור, סידני, אוסטרליה. רויטרס
אחד העצורים הואשם בקשירת קשר לביצוע מעשה טרור/רויטרס

חשיפת התכנית באה ימים בודדים לאחר שאוסטרליה העלתה את רמת הכוננות שלה מ"בינונית" ל"גבוהה". זאת, בשל מעורבותם של אוסטרלים בלוחמה לצד אנשי דאעש ואחרים בעיראק ובסוריה. ככל הידוע כ-160 אזרחי אוסטרליה היו מעורבים באופן פעיל בלוחמה או הביעו תמיכה בה, ועל פי הסוכנות האוסטרלית לביטחון לאומי, 20 אזרחים לפחות שבו למדינה לאחר שנלחמו במזרח התיכון ומהווים איום ביטחוני.

בתחילת השבוע התחייב ראש הממשלה אבוט לשלוח 600 חיילים להשתתף במערכה של הקואליציה בהובלת ארצות הברית נגד ארגון הטרור בעיראק. כמו כן, בכוונתו לתרום עשרה מטוסי קרב למאמץ התקיפות מהאוויר. לדברי אבוט, הגיוס יהיה "תרומה שקולה ופרופורציונלית" לקואליציה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully