וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחטפנו אחרי 20 דקות": כך נפל סוטלוף בשבי דאעש

איש הקשר הסורי שנפל בשבי דאעש יחד עם העיתונאי האמריקני-יהודי, שהוצא לאחר מכן להורג, סיפר ל-CNN כי לאחר שחרורו שום גורם אמריקני לא יצר עמו קשר. "אני מרגיש שאיבדתי אח"

עריכה: ניב פוקס

עדות מנפילתו בשבי של סטיבן סוטלוף: יוסף אבו באכר, שהיה איש הקשר בסוריה של העיתונאי האמריקני-יהודי, שהוצא להורג על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לפני כשבועיים, סיפר השבוע לרשת CNN על ההתרחשויות שהובילו בסופו של דבר לרצח המזעזע. לדבריו, בחודש אוגוסט אשתקד, נחטפו הוא, סוטלוף ועוד שלושה שומרים חמושים על ידי 15 לוחמים רעולי פנים של דאעש. אבו באכר, ששוחרר על ידי הארגון כעבור 15 יום, סיפר כי שום גורם אמריקני רשמי שוחח עמו על מצבו של סוטלוף, שהחזיק גם באזרחות ישראלית.

"איש לא ניסה ליצור עמי קשר, ואני ניסיתי לעזור", סיפר אבו באכר, שלחם בעבר נגד משטר אסד בשורות ארגון מורדים מתון. "שום אדם מממשלת ארצות הברית לא שאל אותי שאלות על מצבו. הם יכלו למצוא אותי, זה היה קל, אבל אף אחד לא ניסה לתקשר עמי".

לקריאה נוספת על הוצאתו להורג של סוטלוף
כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף
מאות בטקס לזכרו של סוטלוף: "מותו ישנה את העולם"
חברו של העיתונאי שהוצא להורג: "ידעתי שלא ישרוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם היו 15 אנשים, לא היה לנו סיכוי להגן על עצמנו". אבו באכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרובי משפחה של סוטלוף, ששמרו על קשר עם אבו באכר, אישרו כי שום אדם בוושינגטון או בסוכנויות הביטחון השונות לא יצר קשר עם חברו לדרך של סוטלוף, אף על פי שידעו על הקשר בין השניים. "זאת הייתה טעות אחת מני רבות", טען דובר המשפחה, ברק ברפי, שסירב להגיב מעבר לכך.

אבו באכר טוען ששומר בגבול טורקיה-סוריה הוא זה שהסגיר את מיקומם לאנשי "המדינה האיסלאמית". "הם (דאעש) דיברו עם השומר בקשר והוא סיפר להם הרכב שבו נסענו". על פי אבו באכר, נפילתם בשבי אירעה 20 דקות בלבד לאחר שנכנסו לשטח סוריה.

הוא הוסיף וסיפר כי הוא שוחח עם קרוב משפחתו של סוטלוף ודיווח לו כי הם חצו את הגבול. כשהתקרבו לוחמי דאעש לקראתם, שלף אבו באכר את אקדחו, אך נמנע מלהשתמש בו כשהבין שהוא ואנשיו בנחיתות מספרית למול לוחמי דאעש. "היינו ארבעה אנשים, והם היו 15", אמר. "לא היה לנו שום סיכוי להגן על עצמנו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
עיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"מקווה שהוא נח על משכבו בשלום עכשיו". סוטלוף, בסרטון שבו מוצגת הוצאתו להורג/צילום מסך, יוטיוב

מאז שנערף ראשו של סוטלוף, אבו באכר, שהיה איש קשר של יותר ממאה עיתונאים זרים, מתייסר על גורלו של מכרו ומודה על שחרורו שלו, של אחיו ושל שניים מבני דודיו, שהיו השומרים של השניים. "היה בי הרבה זעם, ולאחר שנרגעתי, הזעם הפך לצער", סיפר בראיון שנערך בטורקיה. "כתבתי בפייסבוק הודעה לאמו וכתבתי שאני מצטער ושניסיתי לעשות כל מה שיכולתי כדי להציל אותו. כל כך הצטערתי, הרגשתי כאילו שאיבדתי אח. הוא היה אדם נחמד עם לב טוב. אני רק מקווה שהוא נח על משכבו בשלום עכשיו".

ארה"ב תשקול פעולה קרקעית בעיראק

אתמול הצהיר רמטכ"ל צבא ארה"ב, גנרל מרטין דמפסי, כי אם המבצע הצבאי הנרחב שמוביל נשיא ארצות הברית ברק אובמה נגד דאעש לא יצליח, אז הוא ימליץ על פרישת כוחות קרקעיים של צבא ארה"ב בעיראק.

בדיון בוועדת הסנאט על כוחות הביטחון בנוגע למאמצים האמריקניים בעיראק, הוסיף דמפסי: "אם נגיע לנקודה בה אעריך כי על יועצים אמריקנים ללוות את הכוחות העיראקיים במתקפות נגד מטרות ספציפיות, אמליץ על כך לנשיא".

דמפסי הבהיר כי לפי שעה, מטרתם של היועצים האמריקנים שנשלחו לעיראק, היא סיוע בתכנון ובתיאום המאמצים הצבאיים של הקואליציה העולמית. הוא הוסיף כי האמריקנים המשרתים בעיראק ממלאים תפקידי ייעוץ, אולם לא נלחמים בפועל – ולא יילחמו. עם זאת, אם הכוחות העיראקיים יגיעו למשימה המסובכת של כיבוש מוסול, העיר השנייה בגודלה בעיראק, דמפסי "יפנה לנשיא וימליץ על הכללת כוחות קרקעיים", על מנת לספק ייעוץ צמוד יותר.

הרמטכ"ל דמפסי: "ייתכן שאמליץ להציב כוחות קרקעיים נגד דאעש". רויטרס
"זה לא יהיה 'זבנג וגמרנו'", דמפסי, בדיון אתמול/רויטרס

זאת, בניגוד לדברים שחזר ואמר הנשיא אובמה, שלפיהם לא תהיה פעולה קרקעית אמריקנית בעיראק. צבא ארצות הברית יצא מעיראק בשנת 2011, על רקע ביקורת קשה במערכת הפוליטית האמריקנית ולחץ ציבורי, ורבים בוושינגטון חוששים מפני "שידור חוזר" של אותה מערכה.

חיל הים האמריקני ביצע תקיפות אוויריות באזור בגדאד נגד מטרות של "המדינה האיסלאמית", ודמפסי הבהיר כי הכוחות האמריקניים מוכנים לתקוף גם בסוריה, בהינתן אישור. "זה לא יהיה 'זבנג וגמרנו', פשוט כי לא כך דאעש מאורגן", אמר, "אך התקיפות יהיו ממושכות ועיקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully