וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודי צרפת: מספר התקריות האנטישמיות הוכפל השנה

ארגון הגג של המוסדות היהודיים במדינה ציטט נתונים שלפיהם עד יולי השנה אירעו כ-530 תקריות אנטישמיות, ובהן תקיפות, הצתות ומעשי ונדליזם. "מעיב על עתיד יהודי צרפת"

יהודי צרפתי בן 59 הותקף על ידי אנטישמי בפריז, מרץ 2014. The Algemeiner Journal, צילום מסך
יהודי שהותקף בפריז במרץ השנה/צילום מסך, The Algemeiner Journal

מספר התקריות האנטישמיות בצרפת כמעט הכפילה את עצמה השנה ביחס לשנה הקודמת – כך טוענים במועצה המייצגת של מוסדות היהודים במדינה (CRIF) בהתבסס על נתונים של משרד הפנים הצרפתי. על פי המועצה, מתחילת השנה ועד יולי נרשמו 529 תקריות, ובהן תקיפות, איומים, הצתות ומעשי ונדליזם, לעומת 276 תקריות מסוג זה בתקופה המקבילה אשתקד.

בדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית צוין כי המועצה הביעה דאגה מצורות חדשות של אלימות נגד יהודים, כמו תקיפות בידי כנופיות מאורגנות, תקיפות של בתי כנסת, השחתת בתי עסק יהודיים ופעולות טרור. "מעשים אנטישמיים שכאלה מעמיקים את תחושת האי-נחת המביאה לדיכוי היהודים בצרפת בכל יום ומעיבה על עתידם", נמסר בהצהרה מטעם CRIF.

עוד על האנטישמיות בצרפת:
אחרי ההפגנות האלימות: צרפת מבטיחה להיאבק באנטישימות
אימה בפריז: "המפגינים צעקו לנו 'נשרוף את היהודים'"
פריז: "צעקו לי יהודי מלוכלך, והכו אותי בפנים"

הפגנה פרו-פלסטינית בפריז, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז במהלך מבצע "צוק איתן"/AP

במהלך מבצע "צוק איתן" התקיימו במדינות שונות באירופה, ובהן צרפת, הפגנות סוערות נגד פעולות ישראל ברצועת עזה, שגלשו גם לאלימות כלפי יהודים, להשחתת בתי עסק יהודיים ואף למצור על בית כנסת בפריז. ההפגנות עוררו חששות רבים בקרב היהודים המתגוררים במדינה. "התחושה היא ששליטת הרחוב היא בידי הפורעים ומצב היהודים אינו בטוח כלל", אמר אז שליח ההסתדרות הציונית העולמית לפריז, שמחה פלבר.

הקהילה היהודית בצרפת היא מהגדולות בתפוצות, והיא מונה יותר מחצי מיליון בני אדם. על פי נתוני הסוכנות היהודית, במקביל לעלייה בהיקף תופעת האנטישמיות במדינה, בשל ההתנכלויות המרובות במדינה היה השנה מספר העולים מצרפת לישראל הגדול ביותר מכל מדינה אחרת בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully