וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חיסלה את מתכנן הפיגוע בניירובי

רשת NBC דיווחה כי אחמד גודאן, מפקד ארגון הטרור "א-שבאב" חוסל בתקיפת מל"ט אמריקני בסומליה. עוד חמישה בני אדם נהרגו. גודאן תכנן את הפיגוע בקניון ב-2013 בו נרצחו 63 בני אדם

צילום: צילומי אבטחה וצילומי חובבים, עריכה: יותם בן-דוד

אחמד גודאן, מנהיג ארגון הטרור "א-שבאב", נהרג בהפצצה הבוקר (שלישי) של מטוס ללא טייס אמריקני על כלי רכב בדרום סומליה - כך דיווחה בצהריים רשת NBC. טרם התקבל אישור למותו ממקורות נוספים. סוכנות אי-פי דיווחה במקביל כי בתקיפה נהרגו שישה אנשים.

הבוקר דווח כי מל"ט בשירות הפנטגון שיגר טילי "הלפייר" לעבר השיירה שבה נסע גודאן, ליד עיר הנמל בראווה, מעוז של א-שבאב בחלקה הדרומי של המדינה. גודאן, הידוע בכינוי מוכתר אבו אל-זובאייר, נחשב למתכנן מתקפת הטרור בקניון בניירובי בחודש ספטמבר 2013, שבה נרצחו 63 בני אדם.

לפי דיווחים שהתפרסמו הבוקר בכלי התקשורת בארה"ב, המבצע יצא לפועל "בסיוע שותפים מקומיים". הפנטגון ומחלקת המדינה מעניקים בשנים האחרונות תמיכה לכוח של האיחוד האפריקאי, הכולל 22 אלף חיילים המנסים להדוף את ארגון הטרור שמטיל אימה על סומליה וקניה.

לקריאה נוספת
תיעוד קשה: רגעיה הראשונים של מתקפת הטרור בקניה
אל-שבאב ("הנוער"): הארגון שמאיים על קניה וסומליה
כך נחשף בסיס המל"טים הסודי שמפעילה ארה"ב בסעודיה

חיילים מצבא סומליה במשימה לאיתור מחבלים של ארגון אל-שבאב. 31 באוגוסט 2014. AP
חיילים סומלים במבצע לאיתור מחבלי אל-שבאב, אתמול בדרום המדינה/AP

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אישר הבוקר כי ארה"ב יצאה למבצע בסומליה נגד הארגון, אך סירב לפרט את יעדיו. לדבריו, פרטים נוספים יימסרו רק לאחר שגופי המודיעין ינתחו את תוצאות המבצע. הודעתו של קירבי לא פירטה האם המבצע כלל גם סיוע של כוחות קומנדו על הקרקע.

בחודש אוקטובר 2013, צוות של יחידת "אריות הים" פשט על העיר בראווה, ופרץ לבית-חוף כדי ללכוד את עבדול מוחמד עבדולכדיר, מפקד בכיר בארגון א-שבאב. הכוח נתקל במחבלים ונאלץ לסגת תחת אש כבדה, מבלי שלכד את המפקד הבכיר. לדברי הפנטגון, המבצע נכשל משום שהלוחמים חששו לירות לעבר עוברי אורח. ארה"ב הציבה כופר של שלושה מיליון דולרים תמורת מידע שיוביל למעצרו. הוא ככל הנראה בן 35. פניו מעוטרים בשפם עבה וחסרות לו שלוש אצבעות בידו השמאלית.

(עדכון ראשון: 8:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
מל"ט מדגם "ריפר" המופעל בשירות ה-CIA והפנטגון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully