וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות ממחבל דאעש שנלכד: "רק אמרו לי ללחוץ על כפתור"

לוחם ב"מדינה האיסלאמית" שנתפס לאחר פיגוע שביצע בעיראק, מאושפז כעת תחת אבטחה. בראיון שהעניק ל"סקיי ניוז" סיפר על החוויות שעבר בארגון הקיצוני, וגם הביע חרטה

הור ג'עפר, לוחם דאעש שנתפס לאחר שביצע פיגוע התאבדות, בריאיון ל"סקיי ניוז". סקיי-ניוז, צילום מסך
"יש בסוריה לוחמים מכל העולם, אך הם בקושי מתקשרים". הור ג'עפר בריאיון עם "סקיי ניוז"/צילום מסך, סקיי-ניוז

אגף בבית החולים הצבאי סולימאניה שבעיראק זוכה לאבטחה צמודה בתקופה האחרונה בשל אחד האנשים שמאושפזים בו - הור ג'עפר, לוחם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שניסה לבצע פיגוע התאבדות ושרד. עד כה נשמר בסוד דבר אשפוזו של ג'עפר, בן 23 מצ'צ'ניה, אולם רשת "סקיי ניוז" הבריטית הצליחה לקבל גישה אליו, והיום (שני) פורסם הריאיון עמו.

ג'עפר נתפס לאחר שניסה לפוצץ מכונית תופת במוצב של הפשמרגה, המיליציה הכורדית, בעיירה ג'לולא שבצפון-מזרח עיראק. ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ ועוד רבים נפצעו, אולם ג'עפר נתפס כשניסה להימלט מהמקום. בחקירתו הודה כי הצטרף לדאעש בסוריה לאחר שאביו, אמו ושישה בני משפחה נוספים נהרגו שם.

משפחתו, כך סיפר, עברה מצ'צ'ניה לפקיסטן, לפני שהגיעה לסוריה. כוחות הביטחון הכורדיים שתחקרו אותו סבורים שבני משפחתו היו אף הם מחבלים, אשר עברו ממדינה למדינה כדי לממש את האידיאולוגיה שלהם.

מסע הכיבושים של דאעש - הכותרות האחרונות
דעה: ארה"ב יצרה את דאעש - והיא היחידה שתוכל לחסלו
דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם
ג'ון קרי: "דאעש - איום עולמי, קרוב באופן מסוכן לישראל"

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
"לא ידעתי על הקמת 'החליפות האיסלאמית'". לוחם דאעש בבסיס שעליו השתלט הארגון בסוריה/AP

"אני רוצה להיות שהיד", הצהיר ג'עפר בריאיון. "החלטתי על כך אחרי ש'הם' הרגו את המשפחה שלי". ג'עפרי תיאר את החיים כפעיל בארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה. "אף אחד לא הסביר לי מה אני עושה. הייתי רק צריך ללחוץ על כפתור". ג'עפרי סיפר שסוריה מלאה בלוחמים זרים, שמגיעים מכל רחבי העולם. "יש אנשים מכל העולם: מאסיה, מאירופה ומארצות הברית. הם מכל מקום". הוא סיפר כי הלוחמים הזרים נהגו לשהות יחד, אך בקושי הבינו אחד את השני.

עם זאת, ג'עפרי טען שהוא אינו יודע דבר על מעשי הארגון הקיצוני בחלקים שבהם הוא שולט, והוא לא שמע על הקמת "החליפות האיסלאמית", שעליה הכריז דאעש. כשנשאל אם הוא מתחרט על מה שעשה, אמר: "בסך הכול רציתי לחיות חיים נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully