וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים למערב: אתגר "דלי הקרח" כובש את איראן

האתגר שנועד לעורר מודעות למחלת ה-ALS תפס תאוצה גם ברפובליקה האיסלאמית. אחרי שגם שחקני כדורגל וקולנוע פרסמו את הסרטונים שלהם ברשתות החברתיות, יש מי שמנסה לאתגר גם את הנשיא רוחאני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרטון שהעלה לאינסטגרם שחקן הכדורגל עלי כרימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטרנד החדש ששוטף את העולם – אתגר "דלי הקרח" – לא פסח בימים האחרונים גם על הרפובליקה האיסלאמית של איראן. שורה ארוכה של ידוענים אירנים, בהם אלו שגרים באיראן עצמה ואחרים שגרים מחוצה לה, פרסמו בימים האחרונים את הסרטונים שבהם הם נראים שופכים על עצמם את דלי המים עם הקרח ומעבירים את האתגר לאחרים, במטרה לעורר מודעות למחלת ה-ALS.

בין המפורסמים האיראנים שלקחו חלק באתגר, אפשר למצוא את את הכדורגלנים עלי כרימי ופרידון זנדי, השחקניות מהנאז אפשאר ותראנה עלידוסטי, שהצטלמו עם רעלה, וכן את פיימאן מואדי, ששיחקה בסרט זוכה האוסקר "פרידות". בין המפורסמים שלא חיים באיראן ושהשתתפו באתגר, נמצאת הזמרת "גוגוש", שהעבירה את האתגר לבראד פיט ולאנג'לינה ג'ולי.

האתגר העניק הזדמנות לראות פנים קצת אחרות של איראן במערב. אזרחי הרפובליקה האיסלאמית, שנתפסים אצל רבים במערב כאנשים שמרנים וסגורים, מפרסמים כמו רבים מאזרחי העולם סרטונים שלהם ברשת, כדי לעורר מודעות למחלה. לצורך העניין הוקמו גם ערוצי יוטיוב ודפי פייסבוק המאגדים בתוכם סרטונים של איראנים, כמו למשל ערוץ היוטיוב "אתגר הקרח האיראני", שקשור גם לדף פייסבוק הנושא את אותו השם ולו כ-10,000 לייקים.

עוד ידיעות בעולם
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה
"פצצת זמן": בירדן חוששים מתמיכת הצעירים בדאעש
לראשונה: מוחמד השם הנפוץ ביותר בבירת נורבגיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שבה נראה נשיא איראן, חסן רוחאני, כמי שמשתתף באתגר "דלי הקרח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמוד פייסבוק נוסף שהוקדש לסרטוני האתגר הוא "אתגר הקרח של איראן", שזכה לכ-50 אלף לייקים. בין הסרטונים השונים המוצגים בדף ישנם גם כאלו שלא מוקדשים להגברת המודעות למחלת ה-ALS, אלא להגברת איסוף התרומות לחקר מחלת הסרטן בקרב ילדים באיראן. הסרטונים הללו, שעקרון הצבת אתגר הדלי לשלושה חברים נוספים דומה לזה שבסרטונים אליהם התרגלנו, מבקשים סיוע עבור מכון המחקר האיראני "מחכ" (MAHAK) ובית החולים הטיפולי שברשותו.

כמובן שכל הטרנד הזה עדיין לא הגיע אל הפוליטיקאים ואנשי הדת במדינה - הציפייה שנראה סרטונים עם נבחרי ציבור או בכירי הדת באיראן, כשהם שופכים על עצמם דלי מלא בקרח ומים קרים, היא מוגזמת ואולי אפילו דמיונית. עם זאת, בשביל הדמיון הזה ניסו מאיירים וקריקטוריסטים לקחת את הרעיון צעד אחד קדימה, כשציירו איור שבו נראה הנשיא חסן רוחאני כשדלי מלא בקרח נשפך על ראשו, וכשהוא מזמין את המאייר ניקאהנג כוסר ואת חוג'ת אל-איסלאם טאאב (איש דת שמרני) לאתגר. כוסר הזמין בסרטון שלו את בנו של השאה המנוח, רזא פהלווי, שעדיין לא השיב לאתגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully