וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "עדיין אין לנו אסטרטגיה נגד דאעש בסוריה"

29.8.2014 / 6:52

נשיא ארה"ב הודה שטרם הוחלט כיצד להתמודד עם הארגון האיסלאמיסטי, וזכה לביקורת קשה מצד הקונגרס. אובמה רמז כי לפי שעה, התקיפות האוויריות בעיראק לא יורחבו למדינה השכנה

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, אוגוסט 2014. AP
אובמה/AP

לארצות הברית אין אסטרטגיה להתמודדות עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה – כך הצהיר אמש (חמישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בפתח פגישתו עם היועצים לביטחון לאומי של הממשל האמריקני. זאת, על רקע דיווחים סותרים בנוגע לתקיפה אווירית אפשרית של צבא ארה"ב בסוריה.

הצהרתו של אובמה מיהרה למשוך אש מצד הרפובליקנים. חבר בית הנבחרים המייצג את מדינת ג'ורג'יה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הנשיא אומר, 'עדיין אין לנו אסטרטגיה' להתמודדות עם דאעש. זה ברור, ולא מתקבל על הדעת".

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות:
דיווח: דאעש בסוריה השתמש בשיטות עינויים של ה-CIA
השפלה לפני המוות: דאעש רצח עשרות חיילים עירומים
ארה"ב מגבשת תכנית תקיפה נגד דאעש בסוריה

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחמי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי שנכבש באזור א-רקה/AP

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הבהיר כי אובמה התייחס באופן ספציפי לאופציות הצבאיות העומדות בפני מקבלי ההחלטות בוושינגטון, והוסיף כי לנשיא יש אסטרטגיה מקיפה להתמודדות עם הארגון האיסלאמיסטי באמצעים מדיניים.

בשבוע שעבר, הורה אובמה על שיגור טיסות ביון בשמי סוריה. החלטה זו עוררה השערות, לפיהן ארה"ב מתכננת להרחיב את המתקפות האוויריות נגד הארגון בעיראק, גם למטרות דאעש בסוריה. המחוקקים בקונגרס קראו לקיום הצבעה בנושא בטרם מתקבלת החלטה על הרחבת הפעולה. עם זאת, רמז אובמה כי הוא אינו מתכוון להציג הצעה להצבעת הקונגרס. "אני לא מתכוון לרתום את העגלה לפני הסוסים", אמר.

למרות שהבטיח כי שימוש בנשק כימי יהווה "קו אדום" מבחינת וושינגטון שתגרור תקיפה אווירית, אובמה החליט שלא לתקוף בשנה שעברה, כשהתברר כי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד אכן השתמשו בגז כלור. גורמים בבית הלבן ממשיכים לטעון כי בפני ארצות הברית קיימות אופציות נוספות לפני תקיפה צבאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס F-18 של הצי האמריקני מתודלק באוויר בדרך לתקיפת אנשי דאעש בעיראק – אוגוסט 2014. AP
מטוס של הצי האמריקני בדרך לתקיפה בעיראק/AP

עם זאת, הלחץ הציבורי בעקבות הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי בידי "המדינה האיסלאמית" בעיראק הובילה את הנשיא האמריקני להורות על תקיפות אוויריות ממוקדות נגד מטרות הארגון במדינה.

אובמה הוסיף כי ביקש משר ההגנה צ'אק הייגל להכין כמה אפשרויות להתמודדות עם הארגון האיסלאמיסטי, והצהיר כי שר החוץ ג'ון קרי אף יגיע לאזור בימים הקרובים על מנת להקים קואליציה נגד דאעש. "העדיפות כרגע היא לוודא שההתקדמות של דאעש בעיראק נבלמת, ולהבטיח כי עיראק מסוגלת לדאוג לביטחונה באופן עצמאי", אמר אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully