וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש דורש מיליוני דולרים תמורת אמריקנית בת 26

הצעירה נחטפה בסוריה לפני כשנה, וכעת מדווחים ש"המדינה האיסלאמית" תובע כופר ואת שחרורה מהכלא של אסירה אמריקנית. במקביל נודע כי תושב קליפורניה שהצטרף לדאעש נהרג בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

החשש במערב מפני האיסלאמיסטים בעיראק ובסוריה הולך וגובר: צעירה בת 26 מארצות הברית שנחטפה לפני כשנה בסוריה בעת שעסקה בפעילות הומניטרית במדינה השסועה, מוחזקת כבת ערובה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

רשת ABC דיווחה אמש (שלישי) כי הארגון הסוני הקיצוני דורש תמורת שחרורה 6.6 מיליון דולרים וכן את שחרורה של ד"ר עאפיה סידיקי, מדענית שרכשה את השכלה באוניברסיטת MIT היוקרתית והורשעה בארצות הברית ב-2010 בניסיון רצח של אמריקנים שנתיים קודם לכן. לפי הדיווח, משפחתה של בת הערובה ביקשה שלא יפרסמו את שמה מחשש לביטחונה.

עוד בנושא:
ארה"ב מגבשת תכנית תקיפה נגד דאעש בסוריה
זה הבריטי שהצטרף לדאעש והוציא להורג את העיתונאי
"הצלחתי למצוא את בסיס האימונים של דאעש בגוגל"

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
נקמה על התקיפות בצפון עיראק. מתוך תיעוד הוצאתו להורג של ג'יימס פולי/צילום מסך

במשפחתה של סידיקי ביקשו להבהיר כי אין להם קשר ל"מדינה האיסלאמית", לבקשת הכופר או לדרישה לשחררה. "אם הדרישה אמיתית, אנו מעוניינים לומר שלמשפחתנו אין כל קשר לארגונים מעין אלה או לפעילותם", מסרה המשפחה. "אנו מאמינים במאבק מכובד בדרכי שלום. קשירת שמה של עאפיה לפעולות אלימות היא דבר המנוגד לכל מה שאנו נאבקים עבורו. איננו יכולים לקבל כי הבת או האחות של מישהו אחר סובלת כפי שעאפיה סובלת".

לאחרונה איימו בדאעש להרוג בני ערובה אמריקנים כנקמה על התקיפות שמבצע חיל האוויר של ארצות הברית בצפון עיראק. רק לפני ימים ספורים פורסם תיעוד מהוצאתו להורג של העיתונאי ג'יימס פולי. אמריקני נוסף, סטיבן סוטלוף, גם כן בידי הארגון ונתון בסכנה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

ה"אור בחשכה" הפך ללוחם דאעש

בתוך כך, אמש פורסם גם כי דגלאס מקארתור מקיין, תושב סן דייגו בן 33 שנלחם בשורות "המדינה האיסלאמית", נהרג בסוף השבוע בסוריה. שעות אחרי שדווח על כך בכלי תקשורת שונים, אישרה הלילה המועצה לביטחון לאומי בארצות הברית באופן רשמי כי מקיין היה בסוריה ונהרג שם. ה-FBI חוקר את הנושא.

דגלאס מקארתור מקיין, אמריקני שהצטרף לשורות המדינה האיסלאמית דאעש ונהרג בסוריה. אוגוסט 2014. פייסבוק, צילום מסך
צייץ "אני עם האחים עכשיו". דגלאס מקארתור מקיין/צילום מסך, פייסבוק

רשת NBC פרסמה תחקיר נרחב על אודות מקיין ועברו, ודיווחה כי הוא נהרג לפני ימים ספורים בקרב ובכיסיו נמצאו 800 דולרים ודרכון אמריקני. לידי הרשת הגיעו תמונות שהעידו על כך. צבא סוריה החופשי מסר כי יחד אתו נהרגו באותו קרב עוד שני אזרחים זרים.

הרשת האמריקנית שוחחה עם מכרים וקרובים רבים של מקיין. אחד מחבריו לבית הספר התיכון תיאר אותו כ"שוטה", והעיד כי נהג לחייך תמיד וכי היה כיף לשהות במחיצתו. חבר אחר הפליג בשבחים וסיפר כי בתקופת התיכון היה מקיין "אור בחשכה" עבור כולם. לפי התחקיר, בצעירותו לא גילה מקיין נטיות דתיות מובהקות, והחל מגיל 19 הסתבך כמה פעמים עם רשויות החוק בגין עבירות קלות יחסית.

ואולם, מעקב אחר חשבונות הפייסבוק והטוויטר של מקיין גילה כי בשנים האחרונות הוא הפך לקיצוני. לפי הטוויטר שלו, ב-2004 הוא התאסלם. בפייסבוק קרא לעצמו "דואלה העבד של אללה".

לפי חשבון הטוויטר שלו, ב-2004 הוא "חזר" אל חיק האיסלאם. בראשית 2013 קרא בטוויטר "לשחרר את עזה" ומאוחר יותר פרסם תמונה של אישה בבורקה ולצדה כתב: "אין כמו אהבה של אמא". באחד הסטטוסים אף פרסם תמונה של דגל "המדינה האיסלאמית".

פעילי דאעש בבסיס האימונים במוסול. טוויטר, צילום מסך
אלפי זרים נלחמים באזור. חיילי דאעש מניפים את דגלם בבסיס האימונים במוסול/צילום מסך, טוויטר

מהתחקיר עולה כי חשבון הטוויטר של מקיין היה מושבת במשך חודשים ארוכים, עד ל-13 במאי, אז צייץ: "חזרתי לאיסלאם לפני עשר שנים ואני חייב לומר: 'אינשאללה, לעולם לא אביט לאחור, זה הדבר הטוב ביותר שקרה לי'". זמן לא רב אחר כך הוא נסע לטורקיה, וביוני כבר צייץ: "אני עם האחים עכשיו". מאוחר יותר פרסם ציוץ של אדם אחר שכתב: "התפללו למען דאעש".

בחודש שעבר אמר שר המשפטים האמריקני אריק הולדר כי סוכנויות המודיעין מעריכות שכ-7,000 מתוך 23 אלף חמושים קיצונים שנלחמים בסוריה הם זרים, ובכלל זה עשרות אמריקנים. לדבריו, התביעה בארצות הברית פתחה כמעט מאה תיקים נגד אזרחים אמריקנים שיש חשש שנסעו להילחם בסוריה או בעיראק.

במאי ביצע מונר מוחמד אבוסאלחה, צעיר בן 22 מפלורידה, פיגוע התאבדות במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. ביולי נעצרה אישה מקולורדו בחשד שניסתה לטוס לסוריה לתמוך במורדים. כמה שבועות קודם עוכבו לחקירה שני תושבי טקסס בשל חשדות דומים. אחד מהם הואשם ב"ניסיון לספק ציוד לתמיכה בטרוריסטים".

לוחמי דאעש במחסומים בחזאר, גבול כורדיסטאן. רויטרס
לוחמי דאעש במחסום בחזאר בגבול כורדיסטן, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully