וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני: "דאעש - מעבר לכל איום שראינו"

22.8.2014 / 3:11

הייגל אמר כי "המדינה האיסאלמית" היא איום ממשי "ממומן היטב ומתוחכם". רמטכ"ל צבא ארה"ב נשאל אם תורחב המערכה נגד דאעש והשיב: "לא ניתן להביסו בלי לפעול גם בסוריה"

כך פועלים חברי ארגון הטרור הקיצוני דאעש בעיראק. רויטרס
"מעבר לארגון טרור". לוחם "המדינה האיסלאמית" בעיראק/רויטרס

עם התקדמותה המואצת של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לכיבוש יעדים נרחבים בסוריה ובעיראק, התייחסה צמרת הממסד הצבאי בארה"ב בכובד ראש לאיום שמציבים הקיצונים הסונים. במסיבת עיתונאים אמש (חמישי) בפנטגון אמר מזכיר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, כי האיום הנשקף מלוחמי דאעש הוא "מעבר לארגון טרור, ומעבר לכל דבר שראינו, שכן הארגון מתוחכם וממומן היטב. הוא משלב בין אידאולוגיה ותחכום צבאי אסטרטגי וטקטי".

לקריאה נוספת:
דיווח: דובר דאעש נהרג בהפצצה של צבא אסד
הסקוטלנד יארד: "צפייה בסרטון של דאעש - עבירה פלילית"
כך נכשל מבצע הקומנדו הסודי לפריצה לכלא דאעש

הייגל אף התייחס לניסיון הכושל של ארצות הברית לשחרר בני ערובה מידי הארגון בסוריה: "ארצות הברית לא תרפה את מאמציה במטרה להשיב את אזרחיה הביתה ותמצה עם החוטפים את הדין". בדבריו הוא התייחס לאיום הארגון כאיום כלל עולמי, ואמר כי "דאעש הם איום ממשי בין אם הם בעיראק, ובין אם הם בכל מקום אחר". ארגון הטרור הסוני, הצליח בתקופה האחרונה לכבוש שטחים מעיראק ולבסס חליפות החולשת על אזור נרחב, המתפרש מסוריה וכמעט עד גבול איראן.

שר ההגנה של ארה"ב צ'אק הייגל – סידני, 11 באוגוסט 2014. AP
"ארה"ב תמצה עם החוטפים את הדין". צ'אק הייגל/AP

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, מרטין דמפסי, אמר כי גורמים בכירים מודאגים כעת מהאפשרות שלוחמי "המדינה האיסלאמית" בעיראק ובסוריה יחזרו לארצות מוצאם באירופה. "מדובר בארגון שיש לו אסטרטגיה אפוקליפטית שיכולה לשנות מהבסיס את המציאות במזרח התיכון". אמר דמפסי. "האסטרטגיה הזאת, בסופו של דבר, תובס. האם ניתן להביס את הארגון בלי לטפל בפלגיו הפועלים בסוריה? התשובה היא 'לא'", הוסיף דמפסי, כשנשאל אם התקיפות האמריקניות נגד דאעש יתפשטו גם מעבר לגבולות עיראק.

מוקדם יותר אתמול, סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, בן רודס, לתחנת רדיו מקומית והתייחס לאיום דאעש. "טרם החלטנו אם ננקוט בצעדים נוספים נגד דאעש, אבל אנחנו לא שוללים את האפשרות לעשות זאת במידה שלדבר תהיה הצדקה", אמר בן רודס, סגן היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ברק אובמה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פליטים יזידים שנמלטו מאימת דאעש בהר סינג'ר. 11 באוגוסט 2014. רויטרס
פליטים יזידים/רויטרס

בהודעה על ניסיון החילוץ של בני הערובה בסוריה אשר פורסמה אתמול, נמסר כי "המבצע כלל מרכיבים באוויר ועל הקרקע והתמקד ברשת של שובים בתוך דאעש", נכתב בהצהרת המשרד. "למרבה הצער, המשימה לא הייתה מוצלחת משום שבני הערובה לא היו נוכחים באתר שנבדק".

ההודעה, הגיעה יומיים בלבד לאחר שאנשי הארגון בעיראק פרסמו סרטון המתעד את הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנעלם בסוריה ב-2012. הוא היה האמריקני הראשון שהוצא להורג בידי הארגון. בסרטון נראה חטוף נוסף, שזוהה כעיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף, והחוטף, בעל מבטא בריטי, איים כי יוציא להורג גם את סוטלוף אם ארצות הברית לא תעצור את המתקפה הצבאית נגד דאעש בעיראק.

רגעיו האחרונים של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי דאעש. רויטרס
רגעיו האחרונים של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי דאעש/רויטרס

אובמה הביע אמש זעזוע מרצח העיתונאי, והתחייב כי ארצו תעשה כל שיידרש כדי להגן על אזרחיה. הוא כינה את ארגון דאעש "סרטן", ואמר כי מדובר במעשה אלימות "שזעזע את המצפון של העולם כולו". "דאעש אינו מייצג שום דת", אמר אובמה בהצרה לעיתונאים. "הקורבנות שלהם ברובם מוסלמים, ושום דת אינה מחנכת את אנשיה לטבוח בחפים מפשע. שום אל לא היה תומך במה שהם עשו אתמול ובמה שהם עושים בכל יום". מאז החלה ארצות הברית לסייע במלחמה נגד הארגון לפני כשבועיים, צבא ארצות הברית תקף 89 יעדי טרור של דאעש, בהם כלי רכב משוריינים, משאיות ומצבורי נשק.

גם איראן מצטרפת למאבק?

מסתמן כי בנוסף לארצות הברית ולמדינות האיחוד האירופי שכבר החלו להיאבק נגד דאעש, גם איראן עשויה להצטרף למערכה. זאת, בתמורה להקלה בשיחות הגרעין. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אמר אמש כי איראן "תסכים לעשות משהו" במלחמה נגד המורדים הסונים בעיראק השכנה, בתמורה ל"משהו בחזרה" שתקבל הרפובליקה האיסלאמית במשא ומתן עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנ"א". בשיחה עם סוכנות הידיעות "מהר", אישר זריף כי החלו מגעים עם מדינות אירופה בנוגע לחלקה של איראן בלחימה נגד דאעש, והוסיף: "טרם התברר מה נצטרך לעשות בעיראק, אבל המעצמות חייבות לעשות משהו עבורנו בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully