וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות האבולה: מי יקבל את הטיפול הנדיר לנגיף?

17.8.2014 / 9:14

רק כעשר מנות מהסרום הניסיוני קיימות בעולם, ואחרי ששלושה רופאים אפריקנים קיבלו טיפול, עולה הלחץ במדינות המוכות לספק את מה שנותר לאנשים ביבשת. מניין המתים - 1,145

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שלושה רופאים אפריקנים החלו השבוע לקבל טיפול באמצעות תרופה נדירה וניסיונית נגד נגיף האבולה המתפשט בימים אלה ביבשת. על פי ארגון הבריאות העולמי, קיימות כיום בין עשר ל-12 מנות בלבד של הסרום הנדיר "ZMapp", מה שמעלה שאלות קשות בנוגע להחלטות על זהות החולים שיזכו לעדיפות בטיפול.

יצרנית הסרום הודיעה כי העבירה את כל המנות שהיו ברשותה לאפריקה, וכי היא אזלה לחלוטין. חברת Mapp Biopharmaceutical Inc האמריקנית מסרה כי נענתה לכל הבקשות להעביר את הסרום, שלא נוסה עד כה בבני אדם, וכי מסרה אותו ללא עלות.

שלושת הרופאים, שניים מליבריה ואחד מניגריה, הם החולים הראשונים מאפריקה לקבל את התרופה לנגיף הקטלני, שניתנה עד כה רק לשלושה בני אדם שעבדו בבתי חולים בליבריה – שני עובדי בריאות אמריקנים וכומר ספרדי. מצבם של שני האמריקנים השתפר בעקבות הטיפול, אולם הכומר מת בסופו של דבר. הרופאים האפריקנים החלו את הטיפול לפני שלושה ימים, ויסיימו אותו ביום רביעי. לא דווחו לפי שעה פרטים על מצבם.

עוד על התפרצות האבולה באפריקה:
האו"ם: "מספר מקרי המוות מאבולה גבוה מהמדווח"
התרופה לאבולה הגיעה לליבריה: "שביב של תקווה"
סיבה לבהלה? מגיפת האבולה של 2014

פינוי הכומר הספרדי מיגל פחארס שלקה בנגיף אבולה בליבריה. 7 באוגוסט 2014. רויטרס
פינוי הכומר הספרדי שנדבק - ומת/רויטרס

ליבריה היא המדינה שספגה את מספר ההרוגים הגבוה ביותר מההתפרצות האחרונה של המגפה – 413 בני אדם. לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי בימים האחרונים, 2,127 בני אדם נדבקו במחלה בסך הכול, ומהם 1,145 מתו בליבריה, בניגריה, בגינאה, ובסיירה לאון. בין ההרוגים 81 עובדים בתחום הרפואה.

לא קיים היום חיסון למחלה המידבקת, בעלת שיעור תמותה של 90%, וטיפולים אחרים הקיימים היום מיועדים אך ורק להקל את התסמינים. מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית הזהיר כי גילה תרופות הנמכרות ברשת בטענה שהן יכולות למנוע אבולה או לטפל בה. "על האנשים המשווקים את המוצרים הלא-מאושרים והמזויפים הללו לנקוט באופן מידי צעדים לתיקון או להסרת הטענות הללו, או שיעמדו בפני פעולות מצד ה-FDA", נמסר מהמנהל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צוותי "רופאים ללא גבולות" בגינאה, 28 במרץ 2014. AP
יידרש חצי שנה להשתלט על המגפה. צוות של "רופאים ללא גבולות" בגינאה/AP

בסוף השבוע הודיע ארגון "רופאים ללא גבולות" כי יידרש כחצי שנה כדי להשתלט על המגפה. בארגון ציינו כי ההתפרצות במערב אפריקה דומה למלחמה ומצריכה ניהול נרחב יותר מצד ארגון הבריאות העולמי. "אם לא נייצב את ליבריה לעולם לא נוכל לייצב את האזור", אמרה ביום שישי נשיאת הארגון, ג'ואון לו, בתדרוך לעיתונאים.

בינתיים בקניה השכנה הרשויות בפאניקה. הממשלה הודיעה כי היא תסגור את גבולותיה לתושבי המדינות המוכות, וחברת התעופה של קניה החליטה להקפיא את הטיסות מפריטאון, בירת סיירה לאון, וממונרוביה, בירת ליבריה, החל מיום רביעי הקרוב, זאת בהמלצת משרד הבריאות המקומי.

אישה עומדת בבית מרקחת המציג הודעה נגד נגיף האבולה, בבית חולים ליולדות באבידג'אן, חוף השנהב, 14 אוגוסט 2014. רויטרס
בית חולים בחוף השנהב/רויטרס
שלט המזהיר מאבולה בעיר אבידג'אן שבחוף השנהב. רויטרס
שלט המזהיר מפני המגפה בחוף השנהב/רויטרס
מחסום השולט על התנועה של אנשים לאזורים בהם הכה נגיף האבולה, בכניסה למחוז בומי, ליבריה, 11 אוגוסט 2014. רויטרס
מחסום השופט בתנועת אנשים באזוים המוכים בליבריה/רויטרס
מפקדת ארגון הבריאות העולמי באבידג'אן אשר מחוץ לו שלט אזהרה על נגיף האבולה, אוגוסט 2014. רויטרס
מפקדת ארגון הבריאות העולמי בחוף השנהב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully