וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים זרים התבקשו לצנזר ידיעות על החייל הנעדר

2.8.2014 / 15:43

מדובר במגבלות נדירות וחריגות המתייחסות לסיקור הפרשה. ה"ניו יורק טיימס" מבהיר: ביכולתנו לעקוף את הצנזורה הישראלית, לפי שעה לא התבקשנו להגיש ידיעות לאישור מראש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטה ה"ניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצעד חריג ונדיר, הצנזורה הצבאית דורשת מכלי התקשורת הזרים להגיש לביקורת את החומרים הנוגעים לנפילתו בשבי של הקצין הדר גולדין.

בכתבה שפרסם אמש (שישי) העיתון "ניו יורק טיימס" הנוגעת לתקרית שבה נשבה הקצין, נכתב כי "אחרי פרסום הכתבה, צנזור צבאי הודיע ל'טיימס' כי כל מידע נוסף הנוגע לחייל החטוף לכאורה, יוגש לפני כן לבדיקה מוקדמת. עיתונאים המדווחים עבור כלי תקשורת זרים חייבים לציית בכתב לצנזורה הצבאית כדי לעבוד בישראל".

מרגרט סאליבן, העורכת הציבורית של העיתון (הממונה על הקשר בין המערכת לבין הקוראים), פרסמה מאמר בו הגיבה לדרישות הצנזורה הצבאית. לדבריה, העיתון "לעתים מוצא דרכים" כדי לפרסם ידיעות שונות, חרף מגבלות המוטלות עליו. ה"טיימס", כתבה, יכול לפרסם ידיעות העוסקות בישראל, אך להחתימן על-ידי כתבים המדווחים מחוץ לגבולותיה. כתבים אלה אינם כפופים למגבלות הצנזורה הצבאית.

"עניין מטריד"

עורך חדשות החוץ בעיתון, ג'וזף קאהן, כתב במאמר כי ה"טיימס" לא הגיש כתבות לאישור מוקדם, והבהיר כי "לא מדובר בצו איסור פרסום, אלא בצנזורה צבאית". לדבריו, "המדיניות שלנו נותרה כשהייתה - הצוות המעולה שלנו בישראל לא יכול, חוקית, לפרסם כתבות על נושאים שהצנזורים מגדירים כקשורים לביטחון לאומי, אלא אם הן מאושרות לפרסום על-ידיהם".

"במקרה הזה", המשיך קאהן, "הצנזורים קבעו כי פירוט מעמיק בנושא החייל הנעדר כנושא הכפוף לבדיקה. כמובן שאנחנו נעזרים בכל הצוות הבינלאומי שלנו כדי לסקר נושאים חשובים, וה'טיימס' כשלעצמו אינו כפוף לצנזורה הישראלית".

לדברי סאליבן, צנזורה או צווי איסור פרסום המוטלים בידי ממשלה זרה, הם "עניין מטריד לא רק עבור עיתונאים אלא עבור כל מי שמוקיר את זרם המידע הרציף". היא סיימה את מאמרה בקביעה כי היא "חשה עידוד" מכך שה"ניו יורק טיימס" לא הגיש מאמרים לבדיקת הצנזורה, ואמרה שהיא "מקווה שכך יהיה בהמשך".

אוריה כנף uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully