וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכים אבל פחות: לאיראנים מתחיל להימאס מעזה?

כמו בכל מערכה קודמת, איראן עומדת לצד הפלסטינים. אולם בניגוד לעבר, הפעם היא עושה זאת "על אש קטנה". מול המורדים בסוריה ודאעש בעיראק, אין לה כוח למיטה חולה שלישית באזור

הפגנה לרגל "יום ירושלים" – טהראן, איראן, 25 ביולי 2014. AP
חלק ממערכה כוללת נגד ארצות הברית. הפגנה באיראן, השבוע/AP

המערכה הניטשת בין ישראל לחמאס לא נעלמת מעיניהם של מנהיגי איראן. אולם בניגוד למבצעים הקודמים בעזה, נפח הסיקור של הלחימה, בייחוד בסוכנויות הידיעות המרכזיות, קטן באופן ניכר. "צוק איתן" - או כפי שמכנים אותו באיראן, "מלחמת עזה השלישית" - מסוקר באופן שונה ממבצעי העבר. אם פעם האיראנים היו משתתפים באופן פעיל בתעמולה של חמאס וחיזבאללה תוך הצגתם של דיווחים כוזבים דוגמת הפלת מטוס ישראלי או פגיעה רבת-נפגעים בעיר מרכזית בישראל, במערכה הנוכחית נדמה שגם באיראן התקשורת מפוכחת יותר.

הטלוויזיה ואתרי החדשות במדינה מדווחים באופן שוטף על מספר ההרוגים בצד הפלסטיני ומזכירים בגאווה את הפגיעות בחיילי צה"ל, אולם האזכור הוא נקודתי ולא מתפרש על פני כמה עמודים, או על פני כמה ידיעות. נדמה שאפילו ברפובליקה האיסלאמית החליטו לקחת את התמיכה הבלתי מתפשרת בחמאס בערבון מוגבל.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
שר החוץ הטורקי: נעשה כל שנוכל לסייע להשבת החייל
אובמה: ”לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים”
אבו מאזן: "השיחות בקהיר יערכו - ללא קשר לנסיבות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בערבון מוגבל. מפגינים באיראן ב"יום קודס", השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפילו ב"יום קודס" (יום ירושלים), המוקדש כולו להזדהות עם סבלו של העם הפלסטיני ואשר חל השבוע, ניתן היה לראות כי גולת הכותרת הייתה המחאה נגד ארצות הברית ולא התמיכה בפלסטינים. זאת משום שבאיראן רואים את מבצע "צוק איתן" כחלק ממערכה כוללת נגד ארצות הברית המתנהלת בעיראק, בסוריה ובעזה ואשר מונעת מהם, בין אם מרצון ובין אם מאונס, לתת את מרב תשומת הלב למערכה העזתית. איראן חשה כי היא מצויה בשתי מערכות אזוריות אחרות: בסוריה, מול המורדים באסד; ובעיראק נגד דאעש. ככל הנראה, אין לה עניין להכניס את ראשה למיטה חולה שלישית באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משחק בין פחדנים". קריקטורה שפורסמה השבוע באיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתרה מכך, בימים האחרונים הופיעו באיראן דיווחים על התבטאויות ופעולות נגד המעורבות והתמיכה האוטומטית של הממשל בעזתים ובלבנונים. באתר האינטרנט של ארגון האופוזיציה הוותיק "המוג'אהדין ח'לק", נכתב ביום רביעי כי ב"יום קודס" היו כמה הפגנות של מתנגדי ממשל. לדברי האתר, המפגינים צעקו סיסמאות בגנות המעורבות של איראן בלבנון ובעזה והתעמתו עם כוחות הביטחון.

דוגמה נוספת למחאה נגד השלטון ניתן היה לראות בעיתון היומי "ארמאן", אותו נוטים לשייך למחנה המתון יותר במדינה. העיתון פרסם ביום שבת שעבר קריקטורה שבה נראית משפחה עזתית שוכבת במרכזו של שולחן פינג-פונג, כשמעליה חובטים שני שחקנים בפצצה במקום בכדור. הכותרת שניתנה לה היא "משחק בין פחדנים". מהאיור ניתן להבין כי המאייר מאשים את ישראל וחמאס באופן שווה באיום על האזרחים הפלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפשעים התמנוניים של המשטר הציוני". קריקטורה שפורסמה השבוע באיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדיין, מוקדם לפסוק שמדובר בהתמתנות. יומיים קודם לכן הופיעה באותו עיתון קריקטורה שכותרתה "הפשעים התמנוניים של המשטר הציוני" ובה נראה תמנון חובש קסדה עם מגן דוד, כשהוא חובק את כל העולם בזרועותיו.

כמו כן, בשבוע האחרון התבטאו מנהיגים רבים במדינה, בהם המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי באופן נחרץ נגד המערכה שמנהלת ישראל נגד חמאס. אמירות שמשוות את ישראל ל"כלב חולה" או כאלו המבקשות להעמיד למשפט את "התומכים בציונים" הפכו כבר למס שפתיים שאותו צריך לשלם חמינאי כדי לשמור על הקשר עם הפלסטינים ועל רצונו לראות בהשמדת ישראל. באופן דומה התבטאו קאסם סולימאני, מפקד כוח אל-קודס, הארגון האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן, וכן בכירים אחרים, בדבר הצורך לחמש את הפלסטינים ביהודה ושומרון לטובת המאבק הפלסטיני. נדמה שכמו בכל מערכה קודמת, איראן עומדת לצד הפלסטינים. אך בניגוד לעבר, היא עושה זאת על אש קטנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully