וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפנטגון: מיטוט חמאס יביא להקמת "דאעש" מקומי

27.7.2014 / 6:37

מייקל פלין, מנהל סוכנות הביון של משרד ההגנה, מזהיר ערב פרישתו כי "אם חמאס יושמד, האזור כולו יגמור עם משהו גרוע בהרבה". בהתייחסו לשלום במזרח התיכון, ניבא: "לא בימי חיי"

בכיר בפנטגון מזהיר כי מיטוט החמאס יוביל להקמת ארגון מסוכן יותר. לדבריו, אם חמאס ייעלם, עלול להחליף אותו גוף דמוי-דאעש - הארגון הקיצוני הפועל בעיראק ובסוריה.

מייקל פלין, המנהל הפורש של סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקני (DIA), אמר כי "אם חמאס יושמד וייעלם, ככל הנראה נגמור עם משהו גרוע בהרבה. האזור כולו יגמור עם משהו גרוע בהרבה".

פלין דיבר אמש (שבת) בפורום אספן לביטחון בקולורדו. הוא אמר כי חמאס מבזבז את משאביו המוגבלים שלו, ומאבד ידע בבניית המנהרות שסייעו לו להסב נזק כבד לישראל.

הוא אמר כי המהירות שבה "דאעש" ("המדינה האיסאלמית", או ISIL) בנו את עצמם הפתיעה את ארה"ב. לדבריו, כיום יש יותר ארגוני טרור מאשר בימים שאחרי מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. כאשר נשאל אם ארה"ב בטוחה יותר מאשר לפני עשר שנים, אמר: "התשובה הזריזה שלי תהיה 'לא'.

פלין מנה בפורום שלושה איומים משמעותיים על הביטחון הלאומי כיום: צעירים היוצאים להילחם בחברת ארגונים קיצוניים בחו"ל וחוזרים לאחר מכן לארצם, מחבלים שעלולים להצטייד בנשק כימי או ביולוגי, ותשובה לא-נכונה לשאלה "מי גרם לאירוע כלשהו".

בהתייחסו למשברים הרבים באזור, מסוריה ועד עיראק, העיר פלין במרירות: "האם עומד להיות שלום במזרח התיכון? לא בימי חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully