וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי המטוס האלג'יראי שהתרסק נמצאו במאלי

צבא בורקינה פאסו, שממנה המריא המטוס ועליו 116 נוסעים, מסר כי חלקים ממנו אותרו במרחק של 50 ק"מ מהגבול המשותף עם מאלי. במקביל, צרפת שלחה כוחות כדי לאבטח את האזור

מטוס איירבוס 330 של איר אלג'יר. Flickr / Mathieu Marquer, מערכת וואלה! NEWS
איירבאס A330 של אייר אלג'יר/מערכת וואלה! NEWS, Flickr / Mathieu Marquer

שרידי המטוס של חברת "אייר אלג'יר", שהתרסק אתמול בדרכו מבורקינה פאסו לאלג'יריה נמצאו במאלי – כך דיווח הלילה (שישי) צבא בורקינה פאסו. הצבא מסר ששרידי המטוס, שעליו היו 116 אנשים, אותרו במרחק של 50 קילומטרים מהגבול המשותף של המדינות.

כמו כן, צרפת שלחה יחידה צבאית במטרה לאבטח את האזור שבו נמצאו השרידים. על טיסת AH5017 היו 51 אזרחים צרפתים. ממשרדו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, נמסר כי "יחידה של הצבא נשלחה כדי לשמור על האזור וכדי לאסוף מידע ראשוני".

אתמול הודיעה חברת "אייר אלג'יר" כי איבדה קשר עם אחד ממטוסיה, שעליו היו 110 נוסעים ו-6 אנשי צוות. בתום כמה שעות, הודיע בכיר ברשות התעופה האלג'יראית כי המטוס אכן התרסק, אך סירב לספק פרטים נוספים על נסיבות התאונה. מדובר בתאונה האווירית החמורה השלישית בשבוע האחרון.

עוד ידיעות מהעולם
חשש בעיראק: לוחמי דאעש במוסול הורו על מילת נשים
שדר ירדני שרף דגל ישראל: "הכיבוש הוא אויבנו"
פסיקה: צפון קוריאה סייעה לחיזבאללה בחציבת מנהרות

אתר שדה התעופה בוואגדוגו, בירת בורקינה פאסו לאחר התרסקות מטוס אייר אלג'יר. רויטרס
נר זיכרון שהופיע בדף הבית של אתר שדה התעופה בוואגאדוגו, בורקינה פאסו/רויטרס

הטיסה נעלמה ממסכי הפיקוח האווירי בשמי העיר גאו שבמאלי, כ-50 דקות אחרי שהמטוס המריא מוואגאדוגו, בירת בורקינה פאסו שבמערב אפריקה. המטוס היה בדרכו לאלג'יר, בירת אלג'יריה, מרחק טיסה של ארבע שעות. הטיסה עוברת בנתיב זה ארבע פעמים בשבוע.

השבוע האחרון התאפיין בכמה תאונות אוויריות חמורות. אתמול התרסק בטאיוואן מטוס נוסעים של חברת "טראנסאסיה". 48 בני אדם נהרגו ועוד 10 נפצעו על הקרקע. ככל הנראה התאונה אירעה בשל מזג אוויר סוער.

ביום חמישי שעבר, הופל באוקראינה מטוס בואינג 777 של חברת "מלזיה אירליינס", באחת התאונות האוויריות החמורות בעשרות השנים האחרונות. ארה"ב והאיחוד האירופי הטילו על הבדלנים הפרו-רוסים את האחריות לשיגור טיל לעבר המטוס. 298 בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully