וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על איילת שקד: היא מזכירה לי את היטלר

15.7.2014 / 13:08

לפי פרסומים בטורקיה, ארדואן התייחס למאמר שציטטה הח"כית, שלפיו "העם הפלסטיני כולו אויב" ו-"גם אמהות השאהידים צריכות ללכת". במאמר תגובה בבריטניה נכתב: שקד - מלאך המוות

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, משווה את דעותיה של חברת הכנסת איילת שקד לאלה של אדולף היטלר. לפי ציטוטים שהתפרסמו הבוקר (שלישי) בכלי התקשורת בטורקיה, ארדואן התייחס לפוסט שפרסמה שקד בפייסבוק בשבוע שעבר, שבו ציטטה מאמר של העיתונאי המנוח אורי אליצור.

ארדואן, שדיבר מול חברי מפלגתו באנקרה, ליקט - בתרגום חופשי - כמה משפטים מהמאמר שפרסמה הח"כית מ"הבית היהודי". בין היתר הוא הקריא לחברי מפלגתו את המשפטים: "מה כל כך מזעזע בהבנה שהעם הפלסטיני כולו הוא האויב", ו-"כולם לוחמי האויב - וכולם דמם בראשם, כולל האמהות של השאהידים (...) הן צריכות ללכת - וגם הבית שבו הן גידלו את הנחש".

ראש הממשלה הטורקי תהה בפני חברי מפלגתו: "ומה ההבדל בין האישיות שלה לאישיות של היטלר?". הוא לא נקב בשמה של שקד, אלא התייחס אליה בתור "גברת אחת מישראל". לפי ח"כ שקד, "המאמר נגנז לפני 12 שנה, אך רלוונטי היום כמו שהיה רלוונטי אז". המאמר שותף כ-5,000 פעמים, וזכה לתגובות מעורבות.

בסוף השבוע פרסמה מירה בר הלל, כותבת ישראלית מבריטניה, מאמר דעה נרחב בעיתון ה"אינדיפנדנט", ובו ביטאה זעם על דעותיה של ח"כ שקד. בין היתר, היא התייחסה לאותו מאמר שציטט ראש הממשלה הטורקי, והאשימה את ח"כ שקד בהסתה חמורה.

וכך כתבה בר הלל על ח"כ שקד: "היא צעירה, היא בוגרת אוניברסיטה, והיא מהנדסת תוכנה. היא גם חברת כנסת בישראל, וזו הסיבה שאני קרובה מאוד לשרוף את הדרכון הישראלי שלי. כי מאחורי המבט התמים והרך הזה, אורב לו מלאך המוות". בסקר שנערך בקרב המגיבים ב"אינדיפנדנט", 4,000 איש כתבו כי הם "מסכימים מאוד" עם המאמר, לעומת 642 בלבד שהשיבו את התשובה ההפוכה.

מלשכתה של שקד נמסר בתגובה: "זה סוף לחופשות הכל כלול".

בחודש הבא יתמודד רג'פ טייפ ארדואן בבחירות לנשיאות טורקיה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully