וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חמש שנים בשבי טליבאן: בו ברגדאל נחת בארה"ב

החייל האמריקני לא יפגוש במשפחתו בתחילה, אלא יטופל במרכז הרפואי הצבאי בסן אנטוניו. גורמים רשמיים אמרו כי מצבו הבריאותי טוב, אך מצבו "הנפשי והרגשי" קשה

בו ברגדאל נוחת בארצות הברית 13 ביוני 2014. טוויטר, צילום מסך
מטוסו של ברגדאל נוחת בסן אנטוניו/צילום מסך, טוויטר

החייל בו ברגדאל, ששהה בחמש השנים האחרונות באפגניסטן בשבי טליבאן, נחת היום (שישי) בארצות הברית. השבוי האמריקני הגיע למרכז הרפואי הצבאי בסן אנטוניו, אך לא יופיע בפומבי במהלך השלב השלישי לקליטתו. כמו כן, לא יותר סיקור תקשורתי של חזרתו או של שהותו במרכז הרפואי.

ברגדאל, ששוחרר בעסקת חילופי אסירים שנויה במחלוקת, הגיע לארצות הברית לאחר שהיה מאושפז בבית חולים צבאי בדרום גרמניה. גורמים רשמיים אמרו כי מצבו הבריאותי של ברגדאל "טוב מספיק" בכדי לאפשר לו לשוב למדינתו, אך הוא לא מוכן "נפשית או רגשית".

עוד בנושא
הייגל על שחרור ברגדאל: ”לא מושלם, אך צעד נכון”
שחרור ”גלעד שליט” האמריקני: מדוע אובמה שינה מדיניות?
ארה”ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם ג'ני ובוב ברגדאל, הוריו של החייל בו ברגדאל. הבית הלבן, 1 ביוני 2014. AP
אובמה עם הוריו של ברגדאל בבית הלבן/AP

ברגדאל בן ה-28 לא יורשה לחזור מיד לביתו שבעיירה היילי שבאיידהו וקודם לכן הוא יעבור סדרה נוספת של בדיקות מתישות בבית החולים הצבאי, לפני שיזכה להיפגש עם בני משפחתו. ראשית, ישוחח בטלפון עם הוריו, בוב וג'ני, ולאחר מכן יוכל לשוחח עמם בוועידת וידאו. רק אחרי שמצבו הנפשי יתייצב, יתאפשר לו להיפגש עמם פנים אל פנים. נציג המרכז אמר ל"ניו יורק טיימס" כי תהליך השיקום הראשוני צפוי להימשך כמה "שבועות, לא ימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עסקת חילופי אסירים שנויה במחלוקת

עסקת האסירים הושלמה בשבוע שעבר, אחרי שארצות הברית העבירה לקטאר חמישה עצירים מגואנטנמו, שהטליבאן דרש בתמורה לשחרורו של ברגדאל. במסיבת עיתונאים שכינסו באיידהו, אישרו הוריו של ברגדאל כי טרם זכו לשוחח עם בנם. "חמש שנים הן כמו נצח", אמרה האם, ג'ני. "אבל עשית זאת. אתה חופשי, החופש הוא שלך. אראה אותך בקרוב, בני האהוב".

האב רוברט, אמר כי "לא שוחחנו איתו בטלפון. הוא נעדר במשך זמן רב כל כך, והחזרה שלו הולכת להיות קשה מאוד". "אני גאה בכך שרצית כל כך לעזור לעם האפגני ובמה שהיית מוכן לעשות", פנה האב לבנו. "אמרתי לך שלא נשכח אותך מאחור".

בכירים רפובליקנים תקפו שלשום את ממשל אובמה, שלטענתם הניח "תג מחיר" על ראשיהם של החיילים האמריקנים. לביקורת הצטרפו היום חיילים ששירתו עם ברגדאל, שטענו כי לא צריך לעשות לו קבלת פנים של גיבורים - אלא להעמידו למשפט צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully