וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בעזה: מפקד בוועדות ההתנגדות נהרג

כמה שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח "להגיב בהתאם" למתקפת הטרור המשולבת, שבה נרצחו שבעה ישראלים, תקף חיל האוויר בעזה. שישה פלסטינים נהרגו בתקיפה

מקורות ברצועת עזה דיווחו כי שישה פלסטינים נהרגו הערב (חמישי) בתקיפת צה"ל ברפיח שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווח, היעד שהותקף היה בית באזור. המתקפה כוונה לביתו של חאלד שעת, אחד מהמפקדים הבכירים של ועדות ההתנגדות העממית ברצועה. כתוצאה מהמתקפה נהרג מפקד הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, כמאל נירב, שעת עצמו נהרג ובתו נפצעה. כמו כן, נהרגו שני בכירים נוספים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות - "חטיבות סלאח א-דין": עימאד חמאד וחאלד מסרי. בנוסף נהרגו בתקיפה אזרח פלסטיני בשם עימאד נאסר ופעוט בן שנתיים, מאלק שעת'.

מדובר בתגובה ראשונה של ישראל למתקפת הטרור המשולבת שאירעה בצהריים בדרום, בה נרצחו שבעה ישראלים ונפצעו 29. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ אישר הערב את דבר התקיפה בעזה וציין כי "פעלנו במקום שבו שורשי הפיגוע נמצאים, נמשיך את ההיערכות במרחב. תושבי אילת יכולים להמשיך לחיות את חייהם בשגרה. ניערך בשאר האזורים בגזרה ונפעל לפי הערכות מצב".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למתקפת הטרור ואמר כי "מדובר באירוע חמור בו נפגעה ריבונותה של המדינה. ישראל תגיב בהתאם". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים התייעצויות עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי זרועות הביטחון.

אזהרותיו של נתניהו מצטרפים לדברים שאמר מוקדם יותר שר הביטחון ברק בהערכת מצב שקיים. ברק אמר כי "מדובר באירוע טרור חמור במספר מוקדים. האירוע משקף את היחלשות האחיזה המצרית בסיני ואת התרחבות פעילות גורמי הטרור. מקור מעשי הטרור הוא בעזה – ואנחנו נפעל במלוא הכוח והנחישות".

במקביל, בחמאס הביעו מוקדם יותר חשש כבד שישראל תממש את איומיה ותתקוף בעוצמה בעזה. לפני התקיפה הערב ברפיח, פרסם משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועה הודעה, בה הורה לכל מנגנוני הביטחון לפנות את מטותיהם באופן מידי, מחשש לתגובה ישראלית.

בכיר חמאס סלאח ברדוויל הזהיר מפני מתקפה ישראלית נרחבת על רצועת עזה בעקבות הפיגועים ליד אילת. "פלגי ההתנגדות לא יישבו בחיבוק ידיים אם ישראל תתקוף, אלא הם יגיבו בעוצמה", הוסיף. לדבריו, ישראל רוצה לתקוף בעזה כי היא מחפשת אחר אמתלות להסיט את דעת הקהל מהמשבר הכלכלי, מהמצב החברתי ומחולשתה הביטחונית, "שכמעט והביאו לסילוק הממשלה בישראל".

עדכון ראשון: 18:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully