וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רוצה לגמור כמו מובארק: "נשיא תימן לא ישוב"

ניר יהב

8.8.2011 / 12:40

לפי דיווח מקורות אמריקאייים לעיתון "א-שרק אל-אווסט", הנשיא עלי עבדאללה סאלח, שרק אתמול שוחרר מבית החולים בערב הסעודית בו אושפז אחרי ניסיון ההתנקשות, נכנע ללחץ האמריקאי

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, החליט סופית לא לחזור לארצו מערב הסעודית - כך מפרסם היום (שני) העיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון. הדיווח מיוחס ל"מקורות אמריקאיים".

לפי הדיווח, סאלח, שרק אתמול שוחרר מבית החולים בו היה מאושפז מאז ניסיון ההתנקשות בחייו, קיבל את ההחלטה בשל הלחץ האמריקאי הכבד שהופעל עליו, ומשום שהוא חשש שיועמד לדין "כמו חוסני מובארק במצרים". המקורות הוסיפו כי "שגריר ארה"ב בתימן ביקש ממשרד החוץ האמריקאי שלא לדבר על 'הלחצים האמריקאים' שהופעלו על סאלח כדי לא להביכו".

לפני חודש: סאלח החבוש הופיע לראשונה בטלוויזיה

המקורות סיפרו עוד כי מתנגדיו של סאלח בתימן ביקשו מהשגריר "לא לנהל עמו משא ומתן באמצעי התקשורת" משום שלטענתם, סאלח "מוכן לכרות ברית עם השטן, עם אל-קאעדה ועם המורדים החות'יים, למרות שהוא האויב המר שלהם". לפי הדיווח, השגריר אמר עוד למשרד החוץ האמריקאי כי לו סאלח היה שב לתימן, הוא היה "זועם עוד יותר על מתנגדיו בשל הניסיון לחסלו".

"סאלח חושש שהמשטר שיעלה במקומו יעמיד אותו לדין", נכתב. "חידוש ההפגנות במצרים בד בבד עם משפטו על הנשיא לשעבר חוסני מובארק השיב מחדש את ההפגנות לתימן, מה שגרם לסאלח להחליט לא לשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully