וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: ארה"ב היא "טפיל על הכלכלה העולמית"

על רקע משבר תקרת החוב, דברים חריפים של ראש ממשלת רוסיה: "האמריקאים חיים מעבר לאמצעים העומדים לרשותם, ומגלגלים את משקל הבעיות שלהם על העולם בעזרת המונופול על שער הדולר"

בארה"ב אמנם הצליחו ברגע האחרון להגיע לפשרה שתמנע את פריצת מסגרת החוב, אבל רבים מעריכים כי הנזק הבינלאומי לאשראי של המעצמה הגדולה בעולם כבר נעשה - וביניהם גם ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין. בדברים חריפים שאמר אמש (שני), טען פוטין כי ארצות הברית היא כיום "טפיל" היונק כסף מהכלכלה העולמית.

"האמריקאים חיים מעבר לאמצעים העומדים לרשותם, ומגלגלים את משקל הבעיות שלהם על הכלכלה העולמית", אמר פוטין בכנס של תנועת הנוער "נאשי" התומכת בקרמלין, במחנה קיץ מחוץ למוסקבה - במה שנראה כמו תחילתו של קמפיין בחירות לנשיאות (אף שהוא טרם הכריז רשמית על התמודדות). "הם חיים כמו פרזיטים על חשבון הכלכלה העולמית, בעזרת המונופול שיש להם על שער הדולר".

"תודה לאל", הוסיף פוטין, בהתייחסו לפשרה שהושגה לבסוף בוושינגטון, "שהיה להם מספיק היגיון בריא ואחריות כדי לקבל לבסוף את ההחלטה הנכונה". הוא הוסיף וביקר את שיטת קביעת שערי המטבע בארה"ב, והזכיר כי רוסיה מחזיקה באיגרות חוב אמריקאיות רבות. "אם בארה"ב יש כשל שיטתי", הזהיר, "הדבר ישפיע על כולם". לדבריו, מדינות כמו רוסיה וסין מחזיקות חלק ניכר מהרזרבות שלהן בהצמדה לשער הדולר, ותבע כי גם "מטבעות אחרים", בנוסף לדולר, ימלאו תפקיד מרכזי יותר.

עוד על הדריכות וההקלה בדרך לפשרת תקרת החוב:
בית הנבחרים אישר את העלאת תקרת החוב הלאומית
משבר החוב: האם ארצות הברית תימנע מפשיטת רגל?
השעון מתקתק: מה ייעשה הבית הלבן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully