וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה האיצה את משלוחי הנשק לחיזבאללה

המחאה נגד משטר אסד לא האטה את קצב העברת משלוחי הנשק לחיזבאללה. הטיימס הלונדוני דיווח כי הארגון הצטייד בשמונה טילי סקאד D, בעלי טווח של 700 ק"מ, שבעבר הוחזקו רק בידי מדינות

על רקע התערערות המשטר בסוריה, האיצה דמשק את קצב העברת הנשק לארגון חיזבאללה בלבנון. כך דיווח בסוף השבוע הטיימס הלונדוני. מקורות מודיעיניים במערב ובמזרח התיכון מסרו לעיתון כי נראה שהתגברות המחאה לא מונעת ממשטרו של אסד להמשיך ולחמש את הארגון השיעי בלבנון.

עוד בנושא:
סוריה: הפגנות ענק ברחבי המדינה, 27 איש נהרגו
אלפים מפגינים ברחבי העולם הערבי, הרוגים בסוריה
חרירי: הנשק שבידי חיזבאללה - שורש הסכסוך בלבנון
דיווח: חיזבאללה העביר תחמושת מסוריה ללבנון

העיתון דיווח כי חיזבאללה קיבל בשנה שעברה מסוריה שני טילי סקאד D, בעלי טווח של כ700 קילומטרים, וכי לאחרונה העבירו הסורים לארגון שמונה טילים נוספים מדגם זה. טילים אלו מסוגלים לשאת ראש נפץ במשקל טון, ויכולים לפגוע במטרה בדיוק של עשרות מטרים. כך נכנסים לטווח הטילים כל שטחי ישראל, ירדן וחלקים גדולים מטורקיה. חיזבאללה התחמש גם בטילים מדגם M600 המבוססים על טילי פתח האירניים ומסוגלים לפגוע במטרות במרחק 250 קילומטרים.

"נוצרה מציאות חדשה", נאמר בדו"ח המודיעין שהגיע לידי הטיימס. "זוהי הפעם הראשונה שבה ארגון טרור משיג טילים מסוגים אלה, הנחשבים אסטרטגיים. בעבר טילים כאלה הוחזקו רק בידי צבאות של מדינות". מקור בחיזבאללה התלוצץ ואמר כי עקב העלייה במספר משלוחי הנשק מסוריה ללבנון, "אנחנו לא יודעים היכן לאחסן את הכל". גורם נוסף בארגון הוסיף כי חיזבאללה "תמיד יכול לשלוח את כל הנשק בחזרה, כשהמצב בסוריה יירגע".

"כל ישראל בטווח טילי חיזבאללה"

גורם מודיעיני ישראלי אמר לעיתון כי הארגון עסוק בהתעצמות צבאית באופן רציני מאוד. "הם שינעו תחמושת עוד לפני ההתקוממות בסוריה, כשהמצב במצרים החל להתפתח. אך כעת, כשהם מבינים כי ייתכן שהמצב בסוריה התערער, אנו רואים תנועה של הרבה כלי נשק אל תוך לבנון. הגבול עם לבנון מעולם לא היה כה שקט, אך האיום שם מעולם לא היה גדול יותר".

על פי הדיווח, מומחים מאירן ומצפון קוריאה מסייעים גם לדמשק עצמה להמשיך ולפתח טילים בליסטיים מתקדמים באתר סודי המכונה "עיר הטילים", הבנוי בתוך הר תקסיס במדינה, סמוך לעיר חמה. על הפעילות אחראי, "המרכז הסורי ללימודים ומחקרים מדעיים", גוף שנתון כבר תחת סנקציות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully