וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ראא'ד סלאח היה יהודי הממשלה הייתה מתערבת"

ניר יהב

7.7.2011 / 13:25

בית המשפט בבריטניה צפוי לדון בערעורו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, המסרב לעזוב את בריטניה כמגורש. ח"כ א-סנע: "ישראל מועלת בהתחייבות כלפי אזרחיה הערבים"

מחר בצהריים יקיים בית המשפט בבריטניה דיון ראשון בערעורו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, המסרב לעזוב את בריטניה כמגורש. סלאח, השוהה במעצר בשל סירובו להחלטה לגרשו מהמדינה, לא ינכח בבית המשפט אלא יופיע באמצעות "שיחת וידאו" מתוך הכלא שבו הוא נמצא.

אתמול הגיע לבריטניה ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) על מנת לבקר את סלאח ולהיות נוכח בדיון מחר. "ישראל מועלת בהתחייבות שלה כלפי האזרחים הערבים. הרי אילו היה נעצר בלונדון אדם יהודי, ההתנהלות הישראלית הייתה אחרת לגמרי. בעבר ממשלת ישראל התערבה בשחרורם של סוחרי נשק ישראלים שהיו מעורבים בפשעים בינלאומיים. למרות זאת, היא אינה עושה מאמץ לשחרר את סלאח".

"למרות שסלאח הוא אזרח ישראלי, ישראל אפילו לא דיברה עם השלטונות בבריטניה, וזאת למרות שהוא לא היה מעורב מעולם בפשעים", הוסיף ח"כ א-סנע. "כל זאת משום שסלאח הוא ערבי ודעותיו הפוליטיות מפריעות לישראל. השתיקה הרועמת של ממשלת ישראל ומי שעומד בראשה אומרת דרשני. קיים יותר מחשד שהם מעורבים בנושא המעצר התמוה".

אתמול נפגשה משלחת מטעם ועדת המעקב של ערביי ישראל עם השגריר הבריטי בישראל, מתיו גולד, ומחתה על מעצרו של סלאח ועל הכווונה לגרשו מהמדינה. המשלחת, שכללה את ח"כ ג'מאל זחאלקה, ח"כ איברהים צרצור וסגנו של סלאח, השייח' כמאל חטיב, אמרה לגולד כי מדובר בפגיעה באזרחים הערבים בישראל. גולד הבהיר למשלחת כי הבעיה אינה עם ערביי ישראל אלא עם סלאח עצמו אשר פעל, לטענתו "בצורה בלתי ראויה".

עוד בנושא:

"ראאד סלאח ייאבק בהחלטה לגרשו, מוכן לעמוד למשפט"
בריטניה החלה בהליכים לגירוש השייח' ראאד סלאח

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully