וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר אילון: הרשות הופכת טרוריסטים לדיפלומטים

ניר יהב

29.6.2011 / 13:45

סגן שר החוץ הגיב בחומרה לחשיפת וואלה! חדשות, ממנה עלה כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק דרכון דיפלומטי לשני מבוקשים. "ישראל מודאגת מכך שהרשות מסכנת חיי אדם"

סגן שר החוץ דני אילון התייחס היום (רביעי) לחשיפת וואלה! חדשות לפיה יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק דרכון דיפלומטי לשני מבוקשים וזאת בניגוד להסכמי אוסלו. לדברי אילון, "ישראל מודאגת מכך שהרשות הפלסטינית מסכנת חיי אדם בכך שמאפשרת לחשודים בטרור לנוע ביתר חופשיות ברחבי העולם באמצעות מתן דרכונים דיפלומטים רשמיים".

אילון הוסיף כי "הרשות ממשיכה לתת לגיטימציה לטרור באופן סידרתי על ידי הפיכת טרוריסטים לדיפלומטים של הרשות, בהענקת שמות טרוריסטים לכיכרות, ולהסתה בלתי נסבלת בתקשורת הפלסטינית ובמערכת החינוך. מעשים מסוג זה פוגעים אנושות באמון בין הצדדים ומלמדים כי אסור להשאיר את ביטחונה של ישראל תלוי בחסדי אחרים. ישראל קוראת לרשות הפלסטינית להפסיק בהפרות ההסכמים הקיימים, ולהימנע מצעדים חד-צדדיים".

אתמול נחשף בוואלה! חדשות כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן העניק ב-2009 דרכונים דיפלומטים לשני אחים, עיסאם ועאסם חוראני, בעת שהיו מבוקשים על ידי האינטרפול בחשד לביצוע פשעים חמורים בקזחסטן. השניים, לבנונים ממוצא פלסטיני, מעולם לא התגוררו ברשות והם אינם מחזיקים באזרחות פלסטינית. בנוסף לכך, בכך שהנפיקה להם דרכונים דיפלומטים הפרה הרשות את הסכמי אוסלו, שבהם נקבע כי לרשות מותר להנפיק דרכונים רק לתושבי השטחים.

מעשרות מסמכים והתכתבויות פנימיות שהגיעו לידינו עולה כי האינטרפול הוציא נגד עיסאם חוראני צו מעצר בשל מעורבותו בפשעים מסוג חטיפה, גניבה, סחיטה, מעילה, סיוע לטרור וזיוף בקזחסטן. השניים אף מעורבים בהלבנות הון ובהברחת סמים. במכתב שעליו חתום מפקד הביטחון הכללי בלבנון, הגנרל אשרף ריפי, נכתב כי עיסאם עזב את לבנון לפני יותר מ-15 שנה וכי "אנו מאמינים שהוא מעורב בפעולות חשודות בחו"ל ושהוא קשור לארגוני טרור".

דרכון דיפלומטי הוא דרכון שניתן לדיפלומטים או לבכירים אחרים, כגון שרים או ראשי מנגנוני ביטחון. מי שמחזיק בדרכון דיפלומטי זוכה להטבה חסרת-תקדים: חסינות. הוא יכול לנוע בחופשיות בעולם, מבלי שהוא נבדק בשדות התעופה וזוכה ליחס של אח"מ. על כן, לא ברור מדוע זכו שני האחים חוראני לכבוד כה גדול מאבו מאזן: הם אינם אזרחים פלסטינים, הם אינם אנשי סגל דיפלומטי, הם אינם מחזיקים במשרה כלשהי ברשות ומעל הכל: הם מבוקשים בגין פשעים חמורים.

עוד באותו נושא:

חשיפה: אבו מאזן העניק דרכון דיפלומטי למבוקשים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully