וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הצבא טיהר את ג'יסר א-שורור מהתנגדות"

שעות לאחר שהחלה פשיטת הטנקים והמסוקים דיווחה התקשורת הממלכתית כי הצבא השלים את דיכוי המורדים בעיר הצפונית, בה התגלה קבר אחים של חיילים. תושב: "אין פה אפילו חניה לכל הטנקים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות צבא סוריה שפשטו היום על העיר ג'יסר א-שורור שבצפון המדינה, בליווי טנקים ומסוקי קרב, השלימו את כיבוש העיר ו"טיהרו" אותה מכל התנגדות - כך דיווחה אחר הצהריים (ראשון) סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, SANA. "דיביזיות צבא נכנסו לעיר וטיהרו את בית החולים הממלכתי מארגונים חמושים", נמסר בדיווח.

עוד נמסר בדיווח, כי בעיר התגלה קבר אחים של חיילים סורים, ככל הנראה בהקשר לטענת המשטר כי לפני כשבוע נהרגו בעיר 120 אנשי כוחות הביטחון במארב של אנשי מיליציה מקומיים.

כוחות הצבא הסורי בפאתי העיר ג'יסר א-שורור, יוני 2011. AP
"קבוצה קטנה של עריקים נשארה בעיר כי החיילים חשו שעליהם להגן על כבודה, אך הם ודאי שאהידים כעת". חיילי צבא סוריה בדרך לג'יסר א-שורור/AP

המתקפה על העיר החלה היום לאחר ימים של המתנה דרוכה. תושבים דיווחו כי מסוקים וטנקים החלו הפציצו את העיר, וכי כוחותיו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא בשאר, מתסערים עליה מדרום. "הם משתמשים בכ-150 טנקים וכלי רכב משוריינים", סיפרו לרויטרס תושבים בעיר. "ג'יסר א-שורור היא עיר קטנה, ואין אפילו מקום להחנות את כל המשוריינים הללו. הם מפגיזים ללא הפוגה. שני מסוקים טסים מעלינו ויורים במכונות הירייה".

עוד על המהומות בסוריה:
עריק סורי: "האירנים חיסלו מי שלא ירה במפגינים"
דיווח בסוריה: מסוקים יורים מן האוויר על המפגינים
הפגנות ענק ברחבי סוריה, דיווח: 28 הרוגים

מהומות בסוריה: תמונת מצב עדכנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הטלוויזיה הסורית דיווחה על "חילופי אש קשים בין כוחות צבא וארגונים שתפסו עמדות בתוך העיר". לפי הדיווח הזה, שניים מהחמושים המקומיים נהרגו, ועוד רבים נעצרו. עוד דווח כי נתפס בעיר נשק רב, וכי כוחות הצבא ניטרלו מטעני חבלה שהטמינו המיליציות המקומיות. ברשת "אל-ג'זירה" דווח כי המתנגדים המקומיים כוללים גם עריקים מהצבא - "עדות לכך שיש במקום מרידה חמושה".

"הטנקים מתקרבים, אנשים נמלטים"

לקראת המתקפה נמלטו מרבית תושבי העיר, וכ-5,000 מהם חצו את הגבול לטורקיה הסמוכה. "שמעתי כי קבוצה קטנה של עריקים נשארה בעיר כי החיילים חשו שעליהם להגן על כבודה, אך הם ודאי שאהידים כעת", סיפר אחד התושבים. "הטנקים מתקרבים מדרום לאחר שהפציצו ללא הבחנה. אנשים נמלטים צפונה", אמר דייר אחר.

ילדים משחקים בעיר אוהלים בטורקיה, שהקים הסהר האדום למען פליטים שנמלטו מסוריה, יוני 2011. AP
"הטנקים מתקרבים מדרום לאחר שהפציצו ללא הבחנה. אנשים נמלטים צפונה". פליטים בגבול סוריה-טורקיה/AP

בין הפליטים יש גם חיילים רבים שערקו מצבא סוריה בגלל הדיכוי האלים של המפגינים וסיפרו על הברוטליות של משטר אסד. אחד מהם, ת'ראוות ערפאת חיידר, סיפר כי שירת בצבא במשך חמישה חודשים בדיוויזיה הרביעית, תחת פיקודו של מאהר אסד, אחיו של הנשיא בשאר אסד.

"נאמר לנו שיש מסתננים וכנופיות טרור בסוריה", סיפר החייל. "אבל כשיצאנו לרחובות דרעא ומואדמייה מצאנו ילדים, נשים וקשישים צועקים סיסמאות בעד החופש. ראיתי אירנים ופעילי חיזבאללה. במו עיניי, ראיתי שהם נתנו לנו פקודות לירות ומי שלא ציית - נורה מידית בגבו. בדרך כלל ירינו באוויר, כדי לא להרוג מפגינים".

עדכון ראשון: 13:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully