וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נגד ח"כ אלדד: "הביע גזענות ופרובוקטיביות"

הפרלמנט בעמאן הביע תרעומת נגד ח"כ אריה אלדד, שהציע להכריז על ירדן כבירת הלאום הפלסטינית. "אלדד, ראש סיעה קיצונית, שב על ניסיונות להעליב את מדינת ירדן"

הפרלמנט הירדני מגנה את "דבריו הגזעניים והפרובוקטיביים" של חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), בהם הציע למלך עבדאללה להכריז על מדינתו כמדינת הלאום הפלסטינית. כך דיווחה הלילה (שישי) סוכנות הידיעות הירדנית "פטרה".

"אלדד, ראש סיעה קיצונית, שב על ניסיונות להעליב את מדינת ירדן ולייצא את משבריה של ישראל", נמסר בהצהרה שפרסם הבית התחתון של הפרלמנט. "בית המחוקקים מגנה בתוקף את האמירות הקיצוניות, הגזעניות והפרובוקטיביות הללו, ודורש מהממשלה (בישראל) לנקוט יד קשה מול הצהרות שנועדו לפגוע בירדן ובעם הירדני". עוד נמסר כי "ירדן היא מדינה ריבונית ועצמאית, ששורשיה נטועים עמוקות בהיסטוריה. היא מסוגלת להגן על זכויותיה ועל אדמתה הקדושה באמצעות מנהיגיה ואזרחיה".

ביום שני הודיע ח"כ אלדד כי בכוונתו להגיש לשגרירות ירדן בישראל עצומה, בה הוא קורא למלך עבדאללה להכריז על מדינתו כעל מדינת הלאום הפלסטינית הבלעדית. "אם עבדאללה לא יעשה כן הוא עלול למצוא עצמו בעתיד הקרוב בפני המוני אזרחים שיתבעו זאת ממנו ברחובות ובכיכרות", אמר אלדד. "התוכנית 'ירדן היא פלסטין' היא החלופה הריאלית לתוכנית 'שתי המדינות' הנידונה לכישלונות חוזרים", טען.

דובר מטעם הפרלמנט הירדני הוסיף הלילה כי "הצהרות מסוג זה לא יגרמו לירדן לחדול מקריאתה להקמת מדינה פלסטינית - על אדמה פלסטינית - שבירתה ירושלים", וציין כי הממלכה הירדנית אינה מקלה ראש ביחסה לסוגיה הפלסטינית. בהצהרה נמסר בנוסף כי "הצהרות גזעניות שכאלו יאלצו את הקהילה הבינלאומית לנקוט סמכויות חוקיות, אתיות והומניטריות, כדי לאלץ את ישראל להתייחס לקביעות בינלאומיות הנוגעות לבעיה הפלסטינית - ולפתור את הסכסוך הישראלי-ערבי, כדי להשיב לפלסטינים את זכויותיהם הלגיטימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully