וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין תחת עין: אירנית תעוור בחומצה את תוקפה

צדק נוסח אירן: בית משפט במדינה פסק כי אישה שהותקפה על ידי גבר כי לא נענתה לחיזוריו, תעניש אותו בצורה זהה ותשפוך חומצה על עיניו. האישה: "מגיע לו לסבול כמו שאני סבלתי"

בית המשפט באירן קבע כי אדם שהשליך חומצה לעבר אישה שסירבה להיענות לחיזוריו ועיוור אותה, ייענש בצורה זהה. כך מדווח ה"גרדיאן" הבריטי. התוקף, מג'יד מובהדי, בן 30, יועבר היום בצהריים (שבת) לבית חולים בטהרן. לאחר שיורדם, הקורבן, אמנה בהרמי, בת 34, תחדיר את החומצה לעיניו.

בשנת 2004 השליך מובהדי חומצה לעבר פניה של בהרמי, כשחזרה לביתה מיום עבודה. "הוא אחז בידיו צנצנת אדומה, הביט בי, והשליך את החומצה לעבר פניי", סיפרה בהרמי לבית המשפט ב-2008, ודרשה מהשופטים לגזור על התוקף את העונש הייחודי, לאחר שסירבה להצעת השופטים לקבל ממנו פיצוי כספי.

"מגיע לו לסבול כפי שאני סבלתי. רק כך הוא יבין את כאבי", אמרה בהרמי בכמה ראיונות. לדבריה, אין מדובר בנקמה בלבד, אלא ברצונה למנוע סבל נוסף מנשים אחרות באירן, הנתונות בסיכון להתקפות מסוג זה.

אמנסטי: העונש בלתי-אנושי ושקול לעינויים

לאחר שהותקפה, מימנו הרשויות באירן לבהרמי כמה ניתוחים פלסטיים בספרד. לזמן קצר, שוחזרה ראייתה באופן חלקי באחת מעיניה, אך לאחר מכן היא לקתה בזיהום, ואיבדה שוב את מאור עיניה. לאחרונה היא פרסמה ספר בגרמניה, שנקרא "עין תחת עין", בו היא מגוללת את סיפור חיה.

ארגון זכויות האדם אמנסטי גינה בחריפות את גזר הדין. בהודעה שפרסם, קרא הארגון לרשויות בטהרן להמיר את העונש הגופני בעונש אחר, "ללא קשר לפשע המחריד שבוצע בבהרמי". לדברי אמנסטי, ההליך שיבוצעת בתוקף הוא "עונש אכזרי ובלתי אנושי", השקול לעינויים. על הרשויות באירן, נמסר מהארגון, מוטלת אחריות תחת החוק הבינלאומי כדי למנוע זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully