וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל שליט התפרץ בטקס העצמאות: "גלעד עדיין חי"

איילה חננאל ואריאל נוי

10.5.2011 / 0:03

אחיו של החייל החטוף גלעד שליט, ניסה לשבש את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. יואל וחברתו, התפרצו לרחבת הטקס, הניפו שלטים וקראו: "גלעד עדיין חי". מאבטחים פינו אותם

יואל שליט, אחיו של החייל החטוף גלעד שליט וחברתו יערה וינקלר התפרצו אמש (שני) לרחבת הטקסים בהר הרצל, בה מתקיים טקס הדלקת המשואות, לציון יום העצמאות ה-63 למדינת ישראל. השניים ומספר פעילים נוספים הניפו שלטים במרכז הרחבה, קראו קריאות "גלעד עדיין חי" ופונו בידי חיילי המשטרה הצבאית. יואל שליט החזיק שלט בו נכתב: "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם". שאר הפעילים החזיקו שלטים בהם נכתב "ביבי העם החליט - ערבות הדדית ולהחזיר את גלעד שליט".

יואל שליט מפריע לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. עומר מירון
מהומה בטקס הדלקת המשואות, הר הרצל הערב/עומר מירון

ממשטרת ירושלים נמסר כי "יואל שליט פרץ לבמה, קרא קריאות ופונה מהמקום על ידי כוח אבטחה". עוד נמסר כי לא בוצעה במקום התערבות משטרתית. יערה וינקלר, חברתו של יואל, אמרה לאחר האירוע לוואלה! חדשות כי "רצינו ליידע ולהזכיר לקהל שיש עדיין חייל בשבי ושהמדינה שכחה אותו, ביקשו מאיתנו לצאת ויצאנו".

לאחר שהורחק מרחבת הטקסים, אמר יואל שליט לערוץ 10 כי "אנחנו צועקים בשביל גלעד, כדי שכמה שיותר אנשים ישמעו. לא ציפיתי שיפנו אותי בכוח, אבל בשביל גלעד אני אעשה הכל".

בשבועות האחרונים החליטה משפחת שליט להחריף את צעדי המאבק למען שחרורו של גלעד. יואל מרשק, רכז אגף המשימות בתנועה הקיבוצית ופעיל בכיר במטה המאבק סיפר באחרונה כי החודשים הקרובים משמעותיים מאוד מבחינת המאבק לשחרור שליט. במלאת שנה לצעדה ממצפה הילה לירושלים, מתכננים במטה המאבק צעדה דומה מדרום לצפון. לדברי מרשק, "נקודת החטיפה הייתה בכרם שלום. אנו מתכננים להתחיל משם את הצעדה ולהמשיך משם 10 ימים לאורך ערי השדה שדרות, אשקלון אשדוד לכיוון ראשון לציון עד ירושלים בחזרה".

עוד אמר מרשק כי מתוכננים גם אקטים פוליטיים - חברתיים להחרפת המאבק. לדבריו, הוא מתכוון לפנות ליו"ר ההסתדרות עופר עיני ולוועדי העובדים של חברת החשמל, הבנקים הגדולים, הנמל ועוד על מנת לקיים שביתת אזהרה במשק. "אנו נלך גם עם השוק הפרטי ונבקש יום אחד השבתת אזהרה. אני משוכנע שבעלי ההון והרשויות הציבוריות יסכימו".

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully