וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דוד, אסלין ושרון רוצים לזכות בחידון התנ"ך

בשבוע הבא ייערך בירושלים חידון התנ"ך העולמי. לצד המתמודדים הישראלים, ינסו מועמדים מכל קצוות תבל לזכות בתואר הנכסף. לישראלים, לטענתם, יש יתרון עצום: "הם זוכרים הכל בעל פה"

בחינות חצי הגמר לחידון התנ"ך העולמי: 52 בני נוער מרחבי העולם, מתוכם 4 ישראלים, ערכו אתמול (שלישי) את בחינת חצי הגמר לקראת גמר החידון שייערך בעוד כשבוע. 16 מתוכם יעפילו לטקס גמר החידון שיתקיים בתיאטרון ירושלים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר החינוך, גדעון סער. נציגי התפוצות מביאים עימם קשיים ייחודיים בלמידת התנ"ך, וחלקם מודים כי למתמודדים הישראלים בתחרות יתרון עצום על פניהם.

אסלין בנאביפ, בת 16 מאיסטנבול, זוכרת בבירור את הלילה הראשון שבו קרא לה אביה פרק מהתנ"ך. "מאז לא הפסקתי ללמוד, לבד או עם מורים", היא אומרת. בית הספר היהודי "יולוס" שבו לומדת אסלין ממוקם בלב הקהילה היהודית התוססת באיסטנבול, ובחודשים האחרונים רבי יצחק אללוף שוקד יום וליל עם אסלין לקראת הבחינה. "נקודת החולשה העיקרית שלי לקראת הבחינה היא בספרי הנביאים, אבל בתורה אני מאוד חזקה ובטוחה בעצמי".

המתח הפוליטי בין ישראל לטורקיה בוודאי אינו נסתר מהיהודים באיסטנבול, הנקראים לעיתים תכופות "בוגדים" על ידי עוברי אורח ברחובות, לטענתה של אסלין. "בכל פעם שישראל פועלת נגד הפלסטינים, הקהילה היהודית נתפסת כמשתפת פעולה עם האויב. מאז שעלה ארדואן לשלטון, חלה הרעה יחסית במצבנו החברתי. אני לא מאשימה את ארדואן בגישה הפוליטית הפרו מוסלמית שלו, אבל לפחות בבניין שבו אני גרה – יהודים ומוסלמים חיים בשכנות טובה", כך היא מספרת.

מתוך 3,000 היהודים החיים בקהילה היהודית בהונג קונג, נבחר דוד קרון, בן 16 כנציגם בחידון. הוא החל את לימודי התנ"ך בגיל 8, "בצורה רצינית מאוד", לדבריו לאחר שסצינת חציית ים סוף בסרט "עשרת הדברות" העניקה לו השראה רבה. שליטתו המדהימה בשתיים מהשפות הקשות ביותר לדיבור וכתיבה בעולם – עברית וסינית, הביאה אותו ללמידה מפרכת וארוכה של ספר הספרים בליוויו של ארי אפשטיין, המורה הנערץ עליו בבית הספר בהונג קונג. דוד חש היום בטחון רב בשליטה בחומר, בעיקר בספרים "יהושע שופטים ומלכים". ה"משנה" מעמידה בפניו קשיים רבים בשל "הסוגיות הרבות לניתוח, אותן כמעט בלתי אפשרי לזכור בעל פה".

כמו דוד, גם שרון מוחרפא בת ה-16 מפנמה מגיעה מקהילה יהודית חמה בת 10,000 חברים. ספר "קהלת" הוא המכשול הגדול בדרכה של שרון אל גמר החידון מפני ש"כל המשפטים בו דומים", לדבריה. "אין לי כל סיכוי להצליח בהתמודדות מול הישראלים", אומרת שרון באכזבה, "הם יודעים הכול בעל פה מהזיכרון".

חידון התנ"ך העולמי לנוער תשע"א ייפתח השנה בסימן "אהבת ישראל", ונציגי הארצות השונות בחידון מוכיחים ללא ספק כי ספר הספרים מהווה מכנה משותף חזק ביותר לאותו רגש לאומי.

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully