וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך העשן פוזר: סיגריות אלקטרוניות יופצו בארה"ב

ניצחון ליצרני ומשתמשי הסיגריות האלקטרוניות: הרשויות בארה"ב יתירו את הפצתן מבלי להגדירן כתרופה, הגדרה הגוררת פיקוח הדוק והגבלות. זאת בעקבות פסיקת בית משפט בארה"ב

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) הודיע אתמול (שני) כי הוא יפקח מעתה על סיגריות אלקטרוניות כשם שהוא מפקח על סיגריות רגילות ולא ינקוט כלפיהם בכללים נוקשים יותר כמו אלו החלים על תרופות.

מדובר בניצחון ליצרני הסיגריות האלקטרוניות, אשר היו תחת חקירת המנהל מאז ספטמבר 2010. באותו זמן, שלח המנהל הודעה לחמישה יצרני סיגריות וטען כי מוצריהם משווקים באופן בלתי חוקי ועליהם להיות מפוקחים על ידי המנהל בכפוף לכללים החלים על סמים ותרופות. תחת קטגוריה זו, חברה חייבת לטעון כי מוצרה מטפל או מקל על מחלה, למשל, התמכרות לניקוטין, ולהוכיח את יעילותו ובטיחותו.

לטענת היצרנים, סיגריות אלקטרוניות מורכבות מפלסטיק ומתכת ומכילות בתוכן תא בעירה שמביא להמסת ניקוטין בתהליך שיוצר אדים, במקום עשן, ואלו מספקים טעם ותחושה הדומה לזו של מוצרי הטבק. משתמשים ומפיצים טוענים כי הסיגריות האלקטרוניות מספקות הן את הצורך בניקוטין והן את ההיבטים החברתיים של עישון סיגריה מבלי שיכללו חלק מהכימיקלים המצויים בסיגריות הרגילות, ביניהם חומרים מסרטנים.

החברות המייצרות את הסיגריות האלקטרוניות תבעו את מנהל המזון והתרופות לאחר שזה הגביל את כניסתן לארה"ב. בית המשפט המחוזי בוושינגטון קבע כי המנהל חרג מסמכותו כשהחליט לעצור את הייבוא. בהצהרת בית משפט שהובילה כנראה להודעתו האחרונה של המנהל, נאמר כי הסיגריות האלקטרוניות אמורות להיות מוסדרות בחוק בדומה למוצרי טבק, ולא לסמים אחרים, כיוון שהן פועלות באמצעות חימום הניקוטין, אשר מופק מטבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully