וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נביל שעת': גולדסטון לא עמד בטרור שהופעל עליו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2011 / 11:22

בכיר פתח טען כי החרטה שהביע השופט הדרום אפריקאי על הדו"ח שפרסם לאחר "עופרת יצוקה", נובעת מ"הטרור הישראלי, המכשולים והחרמות שהוטלו עליו בכל מקום"

"למרבה הצער, גולדסטון לא הצליח לעמוד בפני הטרור שהופעל עליו והוא נאלץ להיכנע לו", כך אמר הבוקר (ראשון) בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', בהתייחסו לחרטה שהביע השופט ריצ'רד גולדסטון על הדו"ח שפרסם בעניין מבצע "עופרת יצוקה". שעת' הוסיף ואמר כי "עצוב מאוד שאדם מכובד, בעל מעמד כמו השופט גולדסטון, נכנע לטרור הישראלי שהופעל עליו מרגע פרסום הדו"ח ועד עכשיו. הוא הוחרם בכל מקום".

"נדמה שאחרי כל מה שהוא עבר, הוא נאלץ לשנות את דעתו כדי לשים קץ לכל הטרור, המכשולים והחרמות שהוטלו עליו", הוסיף שעת', שציין גם שמאמרו של גולדסטון מעלה סימני שאלה רבים: "גולדסטון מדבר על הצעדים שנקטה ממשלת ישראל לאחר פרסום הדו"ח. האם זה מבטל את מעשי צה"ל ואת הוראות הממשלה בזמן המלחמה? האם זה אומר שישראל לא תשוב לבצע את הפשעים שביצעה במלחמה? יש שאלות רבות שעולות מקריאת המאמר. מצער לקרוא אותו. נראה שמדובר באדם חלש שלא עמד בפני הטרור שהופעל עליו". ששעת אמר את הדברים בראיון לעיתון הפלסטיני 'אל-איאם'.

ראג'י סוראני, יו"ר המרכז הפלסטיני לזכויות האדם, אמר הבוקר כי החרטה שהביע גולדסטון "מבטאת את עמדתו האישית בלבד ולא משפיעה על הדו"ח". לטענתו, גולדסטון היה נתון במשך השנתיים האחרונות "למלחמה פסיכולוגית גדולה שניהלו ארגונים יהודים וישראלים במטרה ללחוץ עליו שישנה את עמדתו". עוד אמר כי לא ייתכן שגולדסטון יתחרט על הדו"ח שלו שכן הדבר "יהרוס את המוניטין שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully