וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מדענים סיניים הפכו עכברים להומואים?

מדענים גילו כי כימיקל הנמצא במוחם של עכברים, שולט בהעדפותיהם המיניות. עכברים זכרים שמוחם איננו מייצר סרוטונין איבדו את העדפתם המינית לנקבות

מדענים בסין מצאו כי כימיקל הנמצא במוחם של עכברים, שולט בהעדפותיהם המיניות. על פי המחקר, שהתפרסם השבוע במגזין "Nature", עכברים זכרים שמוחם איננו מייצר סרוטונין איבדו את העדפתם המינית לנקבות. לדברי החוקרים, מדובר בפעם הראשונה שבה מעביר בין-עצבי (ניורו-טרנסמיטר) משחק תפקיד בהעדפתם המינית של יונקים.

במסגרת הניסוי, הנדסו החוקרים עכברים שמוחם דחה את חומר הסרוטונין. בסדרה של ניסויים, הדגימו החוקרים כי העכברים הללו איבדו את העדפתם לנקבות, לעומת הזכרים הרגילים. כאשר נדרשו לבחור בין פרטנר זכרי לנקבי, לא הראו העכברים נטולי הסרוטונין כל העדפה לנשים או לגברים.

עוד סיפרו החוקרים, כי כאשר עכבר זכר הוכנס לכלוב של הזכרים המהונדסים, באחוז גבוה מהמקרים הם ניסו להזדווג איתו. עוד עולה מן המחקר, כי כאשר הוזרק לעכברים חומר הסרוטונין, העדפתם לנקבות חזרה.

עם זאת, מומחים מזהירים על השלכת מסקנות ממחקר זה על מיניותו של האדם. פרופ' קית' קנדריק, חוקר בתחום הנוירולוגיה במכון ברהם שבקיימברידג', הסביר כי התנהגותם המינית של עכברים נחשבת לכזאת שמונעת בעיקר על ידי חוש הריח. "מבחינת רלוונטיות פוטנציאלית להבנת ההעדפות המיניות של בני האדם, אנחנו כמובן מושפעים הרבה פחות מחוש הריח מאשר עכברים. לכן, בשלב זה, כל קשר בין סרוטונין לבין העדפות מיניות של בני אדם הוא קלוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully