וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לוב: "אם נותקף - נתקוף ספינות בים התיכון"

על רקע ההצבעה הצפויה במועצת הביטחון של האו"ם בה יוחלט על צעדים שיינקטו נגד שלטונו של מועמר קדאפי בלוב, מאיים הצבא במדינה לתקוף מטרות בים התיכון. המורדים: "לא נירתע"

ממשלת לוב איימה אמש (חמישי) כי אם תותקף על ידי צבאות זרים, תתקיף מטוסים וספינות ברחבי הים התיכון. "כל כלי הטיס או השייט בים התיכון, אזרחיים או צבאיים, יהפכו למטרות לתגובה לובית", אמר דובר מטעם צבא לוב. "אגן הים התיכון יהיה בסכנה רבה, לא רק בטווח הקצר אלא גם בטווח הארוך". הוסיף. שליט לוב מועמר קדאפי אמר למורדים במדינה כי כוחותיו המזוייים יגיעו הלילה לעיר בנגזי בו נמצאת מפקדתם וכי הם לא יגלו כל רחמים למי שיתנגד להם. קדאפי פנה באמצעות הרדיו לתושבי העיר ואמר כי חייליו יבצעו חיפושים בכל בית ובית בעיר וכי למי שאינו חמוש אין צורך לחשוש מהם.

מנהיג מועצת המורדים בלוב מוסטפה עבד אל ג'ליל בתגובה, כי כוחותיו יעמדו בנחישות ולא יירתעו מאיומיו של קדאפי. "לא נירתע מטענותיו השקריות", אמר עבד אל ג'ליל.

מורדים לוביים יורים אש נגד מטוסים בעודם נמלטים מאג'דבייה לבנגזי, 15 במרץ 2011. רויטרס
כוחותיו של קדאפי החלו להפציץ עת העיר בנגזי במזרח המדינה/רויטרס

הלילה תצביע מועצת הביטחון של האו"ם על הצעה לאשר אכיפת אזור ללא טיסה בשמי לוב ולאפשר למדינות ערב ומדינות אחרות בשיתוף עם כוחות האו"ם להגן על אזרחי לוב, כולל העיר בנגזי המוחזקת על ידי המורדים. ההצעה גורסת כי "יינקטו כל הצעדים הדרושים על מנת להגן על אזרחי לוב".

בתוך כך, כוחותיו של שליט לוב מועמר קדאפי החלו אתמול במתקפה על העיר בנגזי, העיר השנייה בגודלה במדינה, בה יושבת בחודש האחרון מפקדת המורדים נגד השלטון. הטלוויזיה הלובית הממלכתית דיווחה כי כוחותיו של קדאפי כבר השתלטו על מסוף הנפט זווייתינה הסמוך לבנגזי, ובמקביל, החלו הפגזות אוויריות של יעדים בעיר, בהם בין היתר שדה התעופה שלה. ארגון הצלב האדום הבינלאומי הודיע הלילה כי הוא מפנה את אנשיו מהעיר, מחשש שתיכבש בקרוב.

(עדכון ראשון: 20:52, 17.03.11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully