וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "בנו של קדאפי ביקר בישראל וביקש סיוע"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.3.2011 / 10:34

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי סייף אל איסלם קדאפי ערך השבוע ביקור חשאי בישראל ונועד עם ראשי מערכת הביטחון המקומית. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר

האם ישראל מנסה להציל את קדאפי? מקורות דיפלומטיים המוגדרים 'מהימנים' דיווחו (שבת) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, ביקר לפני יומיים בישראל וביקש עזרה להציל את המשטר של אביו. על פי הדיווח, סייף אל-איסלם נועד עם מספר בכירים במערכת הביטחון בישראל וביקש מהם סיוע צבאי כגון תחמושת ואמצעים לראיית לילה. לדיווח אין אישור מכל מקור אחר ומידת מהימנותו מוטלת בספק.

על פי הדיווח, בתמורה לסיוע הצבאי הישראלי הבטיח סייף אל-איסלם להדק את היחסים המדיניים והכלכליים בין לוב לבין ישראל אם אביו יישאר בשלטון. עוד דיווח העיתון, הזוכה על פי רוב למוניטין אמין, כי היחסים בין סייף אל-איסלם לבין ישראל השתפרו במהלך המשבר האחרון בלוב. על פי הדיווח, ביקורו של סייף אל-איסלם בישראל "היה ביקור חטוף".

במקביל דיווח העיתון הכוויתי "א-ראי" מפי גורמי אופוזיציה בלוב כי קבוצת מומחים ישראלית הגיע ללוב "על מנת לסייע למשטרו של מועמר קדאפי להשיב לעצמו את השליטה בשטח". על פי הדיווח, שגם מידת מהימנותו מוטלת בספק, המומחים הישראלים, שנחתו בעיר סירת, הביאו עימם ציוד משוכלל למעקב מהאוויר ומהיבשה. "לא היה קשה לשכנע את קדאפי ובנו סייף אל-איסלם לפנות לסיוע ישראלי וזאת לאחר שהם הבינו שרוב מדינות ערב והמערב תומכות במפגינים הלוביים", דווח.

בתוך כך, מקורות דיפלומטיים מערביים מסרו לעיתון כי מטרת התעקשותו של קדאפי לדבר על הסכנה מצד ארגון אל-קאעדה היא ליצור פחד בקרב מדינות האזור, וביניהן ישראל, מפני הסכנות שעלולות להיגרם אם משטרו ייפול לידי איסלמיים קיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully