וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: כרתו רגליו של לכוד עם אולר שוויצרי

רופאים בקרייסטצ'רץ נאלצו לכרות עם אולר שוויצרי את רגליו של אדם שנלכד בהריסות רעש האדמה. רופא: "זה נשמע נורא, אבל זה כל מה שהיה לנו". מניין המתים עלה ל-113, 228 עדיין נעדרים

שעות לאחר רעש האדמה, נאלצו רופאים לבצע ניתוח שדה בעומק ההריסות בעיר קרייסטצ'רץ' בניוזילנד ולכרות את רגליו של אחד הניצולים באמצעות אולר שוויצרי כדי לחלצו בחיים. הניצול, ששמו בריאן, הוא גבר בן 52.

דוקטור סטיוארט פיליפ, שהשתתף בניתוח, אמר בראיון לכלי התקשורת במדינה כי המנותח היה מאבד את חייו אם הרופאים היו נוהגים אחרת. "לא הייתה לנו ממש ברירה. בסופו של דבר, ההליך הרפואי בוצע באמצעות אולר שוויצרי. אני יודע שזה נשמע נורא, אבל זה כל מה שהיה לנו".

פיליפ, ניו זילנדי שחי באוסטרליה, השתתף בכנס אורולוגים שנערך בעיר בזמן רעידת האדמה. הוא סייע לרופאה נוספת לבצע את הניתוח מתחת לבניין משרדים,לאחר שזחלו בתוך ההריסות במשך כחמש שעות בחיפוש נואש אחר ניצולים. הרופאה היא זו שביצעה בסופו של דבר את הניתוח, כיוון שהייתה היחידה שממדיה קטנים מספיק על מנת להשתחל בחלל הצר לצדו של הגבר שנלכד.

בשלב מתקדם של ההליך הביא פועל בנייה שהיה באזור מסור שסייע לרופאים להשלים את כריתת הרגליים. רופא מרדים בקרבת מקום סייע לשכך את כאביו של הגבר, אך לא היה ברשותו ציוד המתאים להרדים את האזור המנותח לחלוטין.

מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-113, כש-228 בני אדם מוגדרים עדיין כנעדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully