וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר לרוזנשטיין: לא יואשם ברצח ב"כוכב הצפון"

עידן אבני

20.2.2011 / 10:54

במסגרת ההסדר שהושג עם העבריין זאב רוזנשטיין, יימחק סעיף הרצח מהאישום נגדו בפרשת "כוכב הצפון". ל-12 שנות המאסר שנגזרו עליו בארה"ב, יתווספו 5 שנים נוספות

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר (ראשון) הסדר טיעון בין הפרקליטות לבין העבריין זאב רוזנשטיין במסגרתו יימחק סעיף הרצח המשולש בו הואשם רוזנשטיין במסגרת פרשת "כוכב הצפון". הוא יורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וייגזרו עליו חמש שנות מאסר בפועל ושנתיים נוספות על תנאי, בכפוף לאישור בית המשפט. חמש שנות המאסר יתווספו ל-12 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין סחר בסמים בארה"ב. נאשם נוסף בפרשה, גיא וברמן, נידון לעונש מאסר של שלוש שנים בפועל ושנתיים על תנאי. עונש שיצטרף אף הוא לעונש אותו הוא מרצה כעת.

בעבר, מתח בית המשפט ביקורת על כך שפרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד רוזנשטיין בגין רצח, על אף שלא היה מעורב פיזית בביצועו. לעומת זאת, הנאשם השני בפרשה, גיא וברמן, שהיה יד ימינו, הואשם רק בשידול לרצח. "על פי הראיות בתיק, אם לא היו קוראים לנאשם זאב רוזנשטיין, אני מתקשה להאמין שמישהו היה מגיש כתב אישום על רצח", אמר אז מוטי כץ, עורך דינו של רוזנשטיין.

האישום נגד רוזנשטיין הגיעו בעקבות התפתחות בחקירת פרשת כוכב הצפון, במהלכה נתפס משלוח של 108 קילוגרמים קוקאין אשר הוברחו מפנמה לארץ על ידי רשת הברחת סמים חובקת עולם שפעלה במימון ארגוני הפשע. אחד מראשי הרשת, עבריין ידוע ומוכר מצפון הארץ, הפך לעד מדינה וסלל את הדרך לשורת הפללות של בכירים בעולם התחתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully