וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: אירן מאשימה את הולנד בסיוע לטרור

גובה הלהבות בסכסוך סביב הוצאתה להורג של אזרחית הולנדית בטהרן ממשיך לעלות. אתמול החזירה הולנד את שגרירה, והאשימה את אירן ב"אי עמידה בסטנדרטים מינימליים של התנהגות מתורבתת"

החרפה נוספת נרשמה היום (שלישי) במשבר הדיפלומטי בין אירן להולנד, כשדובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפראסט, האשים את הולנד ב"סיוע לטרור". אתמול החזירה הולנד את שגרירה מטהרן להתייעצות ופרסמה גינוי קשה להתנהלות האירנית סביב הוצאתה להורג של אזרחית הולנדית, לכאורה בגלל הברחת סמים.

בתדרוך לעיתונאים, האשים מהמנפרסאט את הולנד ב"הפעלת לחץ פוליטי והפיכתתו של מקרה פשוט של סחר בסמים לעניין של זכויות אדם". לדבריו, "אנחנו רואים כאן דוגמה לדרך המוטעית שבה בוחרות מדינות מערביות, ובייחוד הולנד, בתמיכה בארגוני טרור, שהרגו יותר מ-12,000 בני אדם".

המשבר בין המדינות פרץ לפני כשבוע וחצי, כשאירן הודיעה כי זהרה בהרמי בת ה-45, בעלת אזרחות כפולה אירנית-הולנדית, הוצאה להורג בטהרן לאחר שהורשעה בהברחת סמים. בלוגים באירן טענו כי מדובר באישום מפוברק, ולמעשה היא מתה במהלך עינויים שעברה בכלא האירני, בגלל השתתפותה בהפגנות האופוזיציה לאחר הבחירות ב-2009. בהולנד העניקו גיבוי מלא לגרסה הלא רשמית, והריגתה של ברהמי גרפה גינויים מכל העולם, בין היתר מארה"ב ומהאיחוד האירופי.

כבר לפני שבוע הקפיאה הולנד את קשריה הדיפלומטיים עם אירן, ואתמול החריפה את מחאתה, כשהחזירה את השגריר מטהרן להתייעצות, וזימנה את השגריר האירני בהאג לנזיפה. שר החוץ ההולנדי, אורי רוזנטל, אמר האשים אתמול במלים קשות את שלטונות אירן, שלדבריו "אינם עומדים בסטנדרטים מינימליים של התנהגות מתורבתת כלפי אזרחים וכלפי זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully