וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב תקיפתה בעזה: עוזרת שרת החוץ של צרפת פונתה לביה"ח

ניר יהב ורמי שני

21.1.2011 / 14:30

המון זועם תקף את הרכב של שרת החוץ הצרפתייה, מישל אליו-מארי, במהלך ביקורה בעזה. עוזרתה נפגעה ופונתה לקבלת טיפול בביה"ח באשקלון. "הותקפתי כי לא הסכמתי להיפגש עם ראשי חמאס"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

עשרות פלסטינים זועמים תקפו הבוקר (שישי) את רכבה של שרת החוץ של צרפת, מישל אליו-מארי, לאחר שהגיעה לצד הפלסטיני של מחסום ארז, לטובת ביקור בן כמה שעות ברצועת עזה. הפלסטינים הקיפו את רכבה, קפצו עליו, השליכו נעליים וחלקם אף נשכבו על הכביש על מנת למנוע ממנה להתקדם לכיוון העיר עזה. חלק מהמפגינים נשאו כרזות בגנותה. בעקבות התקיפה, פונתה העוזרת של שרת החוץ בשעות הצהריים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון. אליו-מארי לא נפגעה בתקרית.


כוחות המשטרה של חמאס הצליחו לבסוף לפנות את המפגינים והשרה המשיכה בנסיעתה. אליו-מארי אמורה לסייר בכמה אתרים ברצועה ולהיפגש עם נציגי סוכנות האו"ם לפליטים, אונר"א.אליו-מארי, עזבה בצהריים את שדרות לאחר ביקור קצר בעיר ויצאה לכיוון שדה התעופה בן גוריון. בביקורה בשדרות, לא התייחסה לשאלות העיתונאים. על שהתרחש ברצועה, סיפרה כי היחס אליה היה תוקפני לאחר שלא הסכימה להיפגש עם ראשי שלטון חמאס בעזה, בשל סירובם להכיר בישראל.


על פי הדיווח, המפגנים הם קרובי משפחה של אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. ככל הנראה, הם מחו על התבטאויותיה של השרה לטובת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בין היתר אמרה אליו-מארי כי חטיפת שליט היא פשע מלחמה.

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר בתגובה כי התבטאויותיה של אליו-מארי משקפים עמדה חד צדדית לטובת ישראל. הוא הוסיף כי שליט נחטף כחלק מהמערכה שמנהל הארגון עם ישראל וקרא לצרפת לשקול מחדש את עמדתה. כזכור, שליט מחזיק גם באזרחות צרפתית.

אתמול ביקרה אליו מארי במאהל של משפחת שליט סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. היא הבטיחה לנעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, "לעשות את כל המאמצים להחזיר את גלעד, כיוון שהוא גם אזרח צרפתי וגם שבוי ללא תנאים נאותים". נעם שליט ביקש ממנה שתפעיל לחץ על האיחוד האירופי שיפעל בנוגע לשחרור בנו.

(עדכון ראשון: 10:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully