וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אני מריע לאומץ של העם הטוניסאי"

מספר שעות לאחר שנשיא טוניסיה בן עלי נמלט מארצו, קרא נשיא ארה"ב לשלטונות במדינה שלא לנהוג באלימות כלפי המפגינים, ולקיים בחירות חופשיות והוגנות בזמן הקרוב

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס הלילה (שבת) לחילופי השלטון שבוצעו בעקבות מחאת האזרחים בטוניסיה. אובמה גינה את האלימות שננקטה נגד המפגינים וקרא לממשלה הזמנית לקיים בחירות חופשיות והוגנות בקרוב.

לדברי אובמה, הוא "מגנה ומוקיע את השימוש באלימות נגד אזרחים שמנסים להביע את דעתם באופן שקט בטוניסיה ואני מריע לאומץ והיושר של העם הטוניסאי. אני מפציר בכל הצדדים לשמור על רוגע ולהימנע מאלימות ואני קורא לממשלת טוניסיה לכבד זכויות אדם ולקיים בחירות חופשיות והוגנות בעתיד הקרוב שישקפו את השאיפות האמיתיות של העם הטוניסאי".

בתוך כך, דיווחה הלילה רשת "אל-ערביה" כי מטוסו של נשיא טוניסיה הנמלט זין אל עבדין בן עלי נחת בעיר ג'דה שבערב הסעודית. על פי דיווחים נוספים, חלק מבני משפחתו של בן עלי הצליחו להימלט לצרפת ולמלטה, בעוד שאחרים נעצרו על ידי הצבא בטוניסיה.

בן עלי בן ה-74, ששלט בטוניסיה ב-24 השנים האחרונות, עזב את המדינה בשעה 17:00 בערב לפי שעון טוניסיה. הטלוויזיה הרשמית בטוניסיה דיווחה, כי ראש הממשלה מוחמד רנושי הוא ממלא מקומו של הנשיא. בהודעה מטעמו נמסר כי הוא מקבל את מושכות השלטון באופן זמני, עד לקיומן של בחירות. עוד דווח, כי לצד ראש הממשלה יעמדו שישה שרים, בראשם שר ההגנה הטוניסאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully