וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירני שריגל למען ישראל הוצא להורג

סוכנות הידיעות "אירנא" פרסמה כי הרשויות בטהרן הוציאו להורג את עלי אכבר סיאדאת, שהורשע בריגול למען ישראל. לפי הדיווח, האיש העביר למוסד מידע תמורת 60 אלף דולרים

אזרח אירני העונה לשם עלי אכבר סיאדאת, שהורשע בריגול למען ישראל, הוצא להורג בתלייה בבית כלא בטהרן. כך מדווחת הבוקר (שלישי) סוכנות הידיעות "אירנא". לפי הדיווח, סיאדאת יצר קשר עם המוסד הישראלי בשנת 2005 והוטל עליו להעביר מידע מסווג של הרפובליקה האיסלמית תמורת סכום של 60 אלף דולרים. סיאדאת נעצר בשנת 2008, לאחר שניסה להימלט מאירן יחד עם אשתו. עוד דווח כי קשריו של סיאדאת עם מפעיליו במוסד נחשפו באמצעות הטלפון הנייד שהיה ברשותו.

לפי הרשויות בטהרן, הקשר של סיאדאת עם אנשי המוסד נמשך מספר שנים. לאחר מעצרו בשנת 2008, חשפו משמרות המהפכה כי סיאדאת פעל בתחילה תחת מטרייה של איש עסקים, לאחר שקיבל הנחיות מאחת משגרירויות ישראל באזור. בין היתר סיפק סיאדאת למפעיליו מידע על פעילות של הצבא האירני והמפגשים שלו עם סוכני המוסד התקיימו בבתי מלון ובמקומות ציבוריים אחרים במדינות כמו טורקיה, תאילנד והולנד.

בתחילת השבוע צוטט התובע הראשי של טהרן, עבאס ג'פארי דוולת-אבדי, שאישר כי בית משפט דן למוות "מרגל שעבד בשביל השלטון הציוני" והוסיף כי שמו של הנידון למוות יוכרז לאחר שבית המשפט העליון בטהרן יאשר את גזר הדין. לדבריו, מקרי ריגול נוספים במדינה מצויים בחקירה. ב-26 באוקטובר הודיע דוולת-אבדי כי שני אזרחי המדינה הואשמו בריגול למען ישראל, וכי עשו זאת תמורת כסף שקיבלו מהמודיעין הישראלי.

ב-2008 הוציאה אירן להורג את עלי אשתרי, איש מכירות של מוצרי חשמל, שהורשע במסירת מידע רגיש לסוכני המוסד הישראלי, ובכלל זה מידע על תוכנית הגרעין האירנית. אירן גם חוזרת ומאשימה את ארגוני הביון של ישראל ושל ארה"ב באחריות לרצח מדען הגרעין מג'יד שהרייארי ובניסיון לרצוח מדען גרעין נוסף, לפני חודש בטהרן, כמו גם במקרים קודמים של רצח מדענים באירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully