וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מוחמד דחלאן פועל להדחת אבו מאזן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2010 / 0:02

אתר החמאס מצטט גורם המקורב להנהגת פתח שלדבריו דחלאן ובכירים נוספים כתבו לארה"ב כי "אבו מאזן אינו מסוגל להוביל לשלום ואנחנו מסוגלים לכך" ולכן הם מעוניינים להדיחו

פוטש לראיס? גורם פלסטיני בכיר המוגדר "מקורב להנהגת פתח" מסר אמש (ראשון) לאתר חמאס כי בכיר פתח מוחמד דחלאן פועל בימים אלו להחלפת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. על פי הדיווח, הממשל האמריקאי קיבל באחרונה איגרת מדחלאן, ומבכירי פתח נאסר אל-קדווה, סולטאן אבו אל-עינין ותאופיק טיראווי, הנחשבים לבני בריתו של דחלאן, שבה הם כותבים כי "אבו מאזן אינו מסוגל להוביל לשלום ואילו אנחנו מסוגלים לכך".

על פי הדיווח באתר של חמאס, שמהימנותו מוטלת בספק, במכתבם של בכירי פתח לממשל האמריקאי נכתב עוד: "אין ברירה אלא להחליף את אבו מאזן בדמות עם יכולת להביא להישגים". הכותבים אף התחייבו בפני הממשל האמריקאי שאם תיק הפנים יושב לדחלאן – הרשות הפלסטינית תצליח להשתלט מחדש על רצועת עזה.

דיווח זה מצטרף לדברים שאמר לפני כחודש בכיר בארגון לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" לפיהם בארגון אינם שבעי רצון מהנהגתו של אבו מאזן ורבים בארגון רואים בבכיר הארגון, נאסר אל-קדווה, כמי שיכול להחליפו בהנהגה. בסביבתו של אבו מאזן ראו בדחלאן כמי שעומד מאחורי הדיווח בעיתון וכנקמה אף נטלו ממנו את המאבטחים האישיים. באחרונה אף הורה פתח להקים ועדת חקירה שתחקור דברים שאמר דחלאן "ופגעו באחדות הארגון ובעומד בראשו".

על פי דיווחים רבים, בהנהגת פתח שוררת מתיחות חריפה בין אנשי דחלאן לאנשי הגווארדיה הוותיקה בראשות אבו מאזן. כותב המאמר האמריקאי, העיתונאי צ'רלס לווינסון, המסתמך על בכיר הפתח, ציין כי הגוש התומך בנאסר אל-קדווה כמועמד להחלפת אבו מאזן כולל את דחלאן, ג'יבריל רג'וב ואת בכיר הארגון הנמצא בכלא הישראלי, מרוואן ברגותי. אל-קדווה הוא אחיינו של ראש הרשות לשעבר יאסר ערפאת. בעבר כיהן כשר החוץ בממשלה הפלסטינית.

(עדכון ראשון: 21.11.2010 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully