וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיזבאללה הקים מערך אווירי הכולל מטוס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.11.2010 / 20:20

עיתון כוויתי מדווח, כי הארגון קיבל מאירן מטוס קרב ומספר מזל"טים. לפי הדיווח, המטוסים הללו הם למעשה ה"הפתעות", שעליהן דיבר נסראללה

חיזבאללה הצליח להקים מערך אווירי שקיבל מאירן, שכולל בין היתר מטוס ומזל"טים. כך דיווח היום (שבת) העיתון הכוויתי "א-סיאסה" הידוע באיבתו לארגון הלבנוני ובקו שהוא נוקט נגדו. הדיווח מסתמך על גורמים המקורבים להנהגה הצבאית של חיזבאללה.

על פי הדיווח, לחיזבאללה יש לפחות שלושה סוגים של מזל"טים שניתן לשלוט עליהם ממרחק, וכן מטוס אירני שמסוגל להגיע למרחקים ארוכים ולתקוף מטרות על הקרקע. לטענת המקורות, המטוסים הללו הם למעשה ה"הפתעות", שעליהן דיבר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לקראת העימות הבא עם ישראל.

עוד דווח כי מי שהעביר את המערך האווירי לחיזבאללה הם אנשי משמרות המהפכה של אירן. לדברי המקורות, במהלך השנים האחרונות הקצתה אירן תקציבים רבים עבור פרויקט זה ושיגרה עשרות מומחים שיסייעו לבניית המערך האווירי עבור חיזבאללה ולאמן את אנשיו כדי שיוכלו להפעיל את המטוסים.

המקורות מסרו עוד כי כלי הטיס נמצאים באזור הבקעה שבמזרח לבנון, שם גם נערכים אימונים. לטענת המקורות, השימוש במטוסים בעימות עם ישראל מחייב אישור של המנהיג הרוחני של אירן – עלי חמינאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully