וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: צרפת משותקת

מסביב לעולם בשבוע עם ההפגנות הנרחבות נגד הרפורמות בפנסיה בצרפת, חבילות מריחואנה שהועלו באש במקסיקו, והבית היקר של האיש העשיר ביותר בהודו

צרפת בוערת

הפגנות נרחבות נגד חבילה מעוררת מחלוקת של שינויים במערכת הפנסיה גרמו למחסור בדלק ושיתקו חלקים גדולים בצרפת. איגודי העובדים ארגנו את השביתות לקראת ההצבעה על הרפורמה בסנאט הצרפתי. הסעיף שעורר הכי הרבה מחלוקת -העלאת גיל הפרישה בשנתיים - כבר אושר בשני בתי הפרלמנט.

תאמיני לי, זאת לא סתם אבן

בעוד 33 הכורים הצ'יליאנים שחולצו בשבוע שעבר מנסים לחזור לשגרת חייהם לאחר יותר מחודשיים בבטן האדמה, הגיע השבוע נשיא צ'ילה לביקור ממלכתי באירופה. בימים רגילים סביר שביקורו היה זוכה לסיקור מועט, אולם כיום סבסטיאן פיניירה הוא אחד המנהיגים הפופולריים ביותר בעולם. בין המתנות שפיניירה העניק למנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה - חתיכה מאבן שהכורה מריו ספולבדה הביא עמו ממעמקי המכרה, ועותק של הפתק בו שיגרו הכורים את סימן החיים הראשון.
בתצלום: פיניירה ורעייתו מגישים למלכה אליזבת את האבן

חבלי לידה

חברי הפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת הביאו השבוע בלונים ורודים ותכולים לישיבה על תנאי העסקת נשים. החברים הצביעו בעד הארכת חופשת הלידה בתשלום מלא מ-14 ל-20 שבועות, ובהפיכתה לחובה בכל 27 מדינות האיחוד. ההצעה תיכנס לתוקפה רק לאחר שכל ממשלות האיחוד יאשרו אותה. בהצבעה על ההארכה ל-20 שבועות תמכו 327 חברי פרלמנט לעומת 320 שהתנגדו, ובהצבעה על התשלום המלא תמכו 354 לעומת 308 שהתנגדו.

עשן ממסטל

כוחות הביטחון בעיר המקסיקנית טיחואנה העלו באש את משלוח המריחואנה הגדול ביותר שאי פעם נתפס במקסיקו במשקל 134 קילוגרמים. המבצע המורכב התנהל במשך יומיים, תחת אבטחה כבדה, כדי להרחיק את הסטלנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נסיך מאחורי סורגים

הנסיך הסעודי סעוד בין נאסר אל-סעוד הורשע השבוע בבריטניה ברצח משרתו בבית מלון יוקרתי בלונדון ונידון למאסר עולם. הוא ירצה 20 שנות מאסר לפחות בגין התקיפה האכזרית שגרמה למותו של משרתו בנדר עבדלעזיז. התביעה במשפט טענה כי הרצח, שאירע לאחר שהשניים חזרו מארוחה בערב חג האהבה, נבע מהתקפה בעלת "אלמנט מיני". כמו כן, נטען כי השניים היו מעורבים במערכת יחסים אלימה מאוד של אדון-משרת, במהלכה היכה סעוד באופן סדיר את משרתו "למטרת הנאה אישית".
בתצלומים: הנסיך מכה את משרתו במעלית המלון

הקדושה מהיבשת החמישית

יבשת אוסטרליה התברכה השבוע בקדוש הקתולי הראשון מתוצרת ביתית. בטקס מיוחד בוותיקן קידש האפיפיור בנדיקטוס ה-16 את הנזירה מרי מקילופ, שחיה במאה ה-19 ועבדה עם ילדים נזקקים. בכך היא הפכה לאישיות האוסטרלית הראשונה שזכתה לתואר של קדוש.

בית במחיר מרקיע שחקים

משפחתו של האיש העשיר ביותר בהודו, מוקש אמבאני, תעבור בקרוב לביתה החדש שבמרכז מומביי. אמבאני, רעייתו ושלושת ילדיהם יתגוררו באחוזת-על בגובה 27 קומות הנקרא אנטילה, על שם אי מיתולוגי. הבית המשוכלל כולל ספא, סטודיו לריקוד, אולם נשפים, אולם קולנוע ומגרש חניה תת-קרקעי ל-160 מכוניות. אמבאני נמצא במקום הרביעי ברשימת האנשים העשירים ביותר בעולם של הירחון "פורבס". כ-600 אנשי צוות אמונים על תחזוקת הבית, שבנייתו הסתכמה בכמיליארד דולרים.

מי כאן אחראי על ניגוב הדמעות?

דוגמנית בוכה מאחורי הקלעים לאחר שספר קיצץ את שערה לאורך קצר יותר ממה שרצתה. הדרמה אירעה לפני תצוגת אופנה של מעצב האופנה המקסיקני רוגליו ואלסקו במהלך שבוע האופנה ברפובליקה הדומיניקנית.

נקראים לסדר

תלמידי בית ספר לאמנות הלחימה שאולין ערכו השבוע חזרות לפסטיבל שאולין בינלאומי במקדש בדנגפנג שבסין. כ-60,000 תלמידים ממדינות שונות ישתתפו בפסטיבל.

ברק זה מזל טוב או רע?

לאס וגאס זכתה השבוע למופע ברקים מלהיב. בתמונה: ברק מעל לרצועת הקזינו בעיר החטאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully