וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הומואים מוצהרים לא יגויסו, זמנית

בית משפט לערעורים בארה"ב קיבל את עמדת הממשל, והחליט כי באופן זמני אין לגייס הומוסקסואלים מוצהרים לצבא. עם זאת, בתוך עשרה ימים צפוי ערעור נוסף מצד תומכי הגיוס

בית משפט לערעורים בסן פרנסיסקו קבע הלילה (חמישי) כי משרד ההגנה האמריקאי יוכל לאסור באופן זמני על הומוסקסואלים מוצהרים להתגייס לשורות הצבא. בית המשפט ציין כי ישקול יישום ארוך טווח של המדיניות שזכתה לכינוי "לא שואלים, אל תספר", לפיה חיילים אינם נשאלים על נטיותיהם המיניות, ונדרשים להימנע מלהצהיר עליה.

בכך קיבל בית המשפט את עמדת הממשל האמריקאי, וביטל את קביעתה של השופטת המחוזית ורג'יניה פיליפס, לפיה אין לחייה את החיילים לשמור את נטיותיהם המיניות לעצמם. ההחלטה התקבלה בהרכב של שלושה שופטים.

עם זאת, לארגונים התומכים בגיוס הומוסקסואלים מוצהרים ניתן חלון זמן של עשרה ימים לערער על ההחלטה. דן וודס, פרקליט בכיר בצוות המייצג את התומכים בגיוס, אמר כי החלטת בית המשפט לערעורים מהווה "עיכוב קטן", וכי הוא צופה שבסופו של דבר בית המשפט יקבל את עמדתו.

למרות שערער על ההחלטה המאפשרת את גיוסם של הומוסקסואלים מוצהרים, טוען הממשל בארה"ב כי הוא תומך בגיוס כזה. לטענת גורמים בממשל, מוטב שההחלטה בעניין תעשה בדרג המדיני ולא באמצעות ערכאות משפטיות. כמו כן, הממשל הפציר במערכת המשפטית לתת לצבא יותר זמן בכדי להניע את השינוי הזה בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully