וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: ניצולי ההתרסקות באנדים תמכו בכורים

טליה שחר

5.9.2010 / 15:50

הכורים הלכודים בצפון צ'ילה קיבלו חיזוק מארבעה מניצולי התרסקות המטוס באנדים ב-1972, שחולצו רק לאחר 72 ימים. "כמו שאנחנו הצלחנו לרדת מההר ולחיות חיים נורמליים, גם הם ייצאו ויחיו חיים נהדרים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ארבעה מניצולי התרסקות המטוס ב-1972 שהיוותה השראה לסרט "לחיות", ביקרו אתמול (שבת) את משפחות 33 הכורים שלכודים במכרה בצפון צ'ילה וחיזקו את ידיהן. בני המשפחות, שחיים בחמנה סמוך למכרה, קיבלו אותם בזרועות פתוחות. הניצולים גם דיברו באמצעות וידאו עם הכורים עצמם, ושלחו להם מסר של תקווה.

הארבעה היו חברים בנבחרת אורוגוואי בראגבי, שטסו יחד עם בני משפחותיהם לצ'ילה למשחק ידידות. מטוסם התרסק על הר מושלג. לאחר 10 ימים על ההר, הניצולים שמעו במכשיר הקשר של המטוס כי הופסקו החיפושים אחריהם מאחר שלפי הערכות הם מתים. בעקבות זאת הם החליטו לאכול חלק מגופות המתים, שאותם קברו בשלג. כעבור 72 ימים נמצאו וחולצו.

ארבעת הניצולים נפגשו גם עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה. הכורים לכודים כ-700 מטרים מתחת לפני האדמה כחודש. חילוצם עשוי להימשך בין חודשיים לארבעה חודשים. הניצולים אמרו כי הם בטוחים שהכורים ישרדו. "כמו שאנחנו הצלחנו לרדת מההר ולחיות חיים נורמליים, גם הם ייצאו ויחיו חיים נהדרים", אמר פדרו אלגורטה. "תסתכלו עלינו, 38 שנים אחרי שהתרסקנו. 16 מאיתנו ניצלו ועדיין חיים. זאת הוכחה שאדם יכול לשרוד גם במצבים הקשים ביותר, והם ישרדו. הגרוע ביותר כבר מאחוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully