וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן הוקינג בטוח: אלוהים לא ברא את העולם

הפיסיקאי הנודע סטיבן הוקינג טוען בספרו החדש כי אלוהים הוא לא זה שברא את העולם או גרם למפץ הגדול. לדבריו, "בזכות קיומו של כוח הכבידה, היקום יכול להיווצר יש מאין"

האם המדען הבריטי סטיבן הוקינג פתר את סודות הבריאה? בספרו החדש "התוכנית הגדולה", טוען הפיסיקאי הנודע כי אלוהים לא ברא את העולם, ואף לא גרם למפץ הגדול. הספר, שאמור לראות אור בקרוב, נכתב בשיתוף עם מדען אמריקאי בשם לנרד מלודינו, וקטעים ממנו פורסמו ב"טיימס" הלונדוני.

טענתו של הוקינג היא כי "בשל קיומו של כוח כמו הכבידה, היקום יכול ליצור את עצמו מכלום". "היווצרות ספונטנית היא הסיבה שיש משהו ולא שום דבר - הסיבה שהיקום קיים, ואנחנו קיימים", פוסק הוקינג, בפרפרזה על שאלתו המפורסמת של הפילוסוף הגרמני גוטפריד לייבניץ. לדברי הוקינג, "אין צורך להניח את קיום האל כדי שייווצר היקום".

בחודש יוני כשנשאל הוקינג בראיון לרשת הטלוויזיה ABC מהי החידה הגדולה ביותר שברצונו לפתור, אמר המדען: "ברצוני לדעת מדוע היקום קיים, מדוע יש משהו גדול יותר מלא-כלום". הוא הוסיף, כי "בני האדם יצרו אלוהים בצלמם, איתו הם יכולים לנהל מערכת יחסים. אבל בהתחשב בגודל היקום ובמקריותו של המין האנושי, הדבר נראה כמעט בלתי אפשרי".

כשנשאל הוקינג האם ניתן ליישב בין המדע והדת, אמר: "יש ביניהם פער יסודי. המדע מבוסס על תצפית ותבונה, והדת על סמכות. המדע ינצח מפני שהוא עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully