וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: מזל טוב לקלינטונים

ניסו להתנקש בחייו של נשיא אירן, או שלא, נעמי קמפבל עשתה את שלה במאבק בפשעי מלחמה, בקניה הצביעו בעד שינויים בחוקה, וצ'לסי קלינטון התחתנה כדת משה וישראל. זה היה השבוע בתמונות

היה או לא היה?

האם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ניצל מניסיון התנקשות? השבוע דווח כי רימון הושלך לעבר שיירה של הנשיא בעת שעשה את דרכו לנאום בעיר המדאן שבמערב המדינה. אולם גורמים בלשכתו הכחישו את הדיווחים וטענו כי רעש הנפץ שנשמע הגיע מחזיז שנופץ במהלך חגיגות הביקור. יומיים לפני המקרה טען הנשיא שישראל שכרה אנשים כדי להרוג אותו.

בתמונה: שומרי ראשו של אחמדינג'ד קופצים לפעולה אחרי שנשמע הפיצוץ

הדוגמנית, הרודן, והיהלומים

הדוגמנית הבריטית נעמי קמפבל העידה השבוע במשפטו של נשיא ליבריה לשעבר צ'ראלס טיילור, כי היא קיבלה נרתיק שהכיל אבנים קטנות במהלך ביקור בדרום אפריקה ב-2007. "ראיתי מספר אבנים, הן היו מאוד קטנות, נראו מלוכלכות", אמרה קמפבל במהלך עדותה בבית הדין הבינלאומי בהאג לפשעים בסיירה ליאון. לדבריה, היא אינה יודעת ממי היא קיבלה את היהלומים. התובעים מקווים שעדותה של קמפבל תעזור להוכיח את הטענה כי טיילור קיבל יהלומים, המכונים "יהלומי דם" ממורדים בסיירה ליאון, והשתמש בהם כדי לקנות נשק במהלך מסע לדרום אפריקה ב-1997. טיילור מכחיש את הטענה.

"כן" מחריש אוזניים

מיליוני קנייתים הצביעו במשאל עם בעד חוקה חדשה, בתקווה להביא לעידן חדש ושלו במדינה. בלב הרפורמות עומדים שינויים המיועדים לבזר את הכוח במדינה בין עשרות הקבוצות האתניות, ולהפיג את המתיחות עקב מחלוקות על בעלות קרקעות. נשיא קניה וראש הממשלה הציעו את השינויים לפני כשנתיים עקב המהומות האלימות, לאחר הבחירות ב-2007, במהלכן נהרגו כ-1,300 בני אדם. אפילו הוובוזלות נרתמו במאבק למען השינוי.

גשמי קללה

כ-1,500 בני אדם נהרגו ויותר משלושה מיליון נעקרו מבתיהם עקב השיטפונות הקשים ביותר ב-80 השנים האחרון בצפון-מערב פקיסטן. העקורים סובלים כעת מרעב ומחסור במי שתייה, וקיים חשש כי מספר המתים יעלה בגלל התפרצות מחלות. הקהילה הבינלאומית נרתמה לסייע. מסוקים וחבילות מזון מארצות הברית עשו במהרה את דרכם לאזור, אך סופות המונסון המתמשכות הקשו על עבודת כוחות הסיוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בקרוב אצלכם

ביל והילרי קלינטון סיפקו השבוע לארצות הברית את הדבר הקרוב ביותר לחתונה מלכותית. הנשיא לשעבר ומזכירת המדינה הנוכחית חיתנו ברוב הוד והדר את בתם היחידה צ'לסי עם בחיר לבה מארק מזבינסקי. הטקס נערך באחוזה מפוארת בעיירה ריינבק מצפון לעיר ניו יורק. מכיוון שהחתן יהודי, את הזוג חיתנו כומר ורב מתחת לחופה, והאורחים זכו להשתתף בברכת שבע הברכות. קולולו!

טובים השניים

73 מדינות ברחבי העולם ציינו את שבוע ההנקה העולמי שהתקיים בפעם ה-19. את האירוע יזם ארגון יוניצ"ף במטרה לעורר מודעות בקרב אמהות צעירות לגבי חשיבות ההנקה.

בתמונה: אם בפיליפינים מניקה את תינוקיה התאומים.

תנו לי ג

בעיר קלן שבגרמניה נפתחה השבוע האולימפיאדה הגאה השמינית. במשך שמונה ימים יתחרו כ-10,000 הומואים ולסביות ב-35 ענפים. לדברי המארגנים, מטרת האירוע היא לקדם ביטחון עצמי בקרב הקהילה ההומואית מסביב לעולם.

בתמונה: מעודדים מופיעים במהלך המשחקים.

ראסל קרואו היה גאה

סטודנטים להיסטוריה באוניברסיטת רגנסבורג שבאוסטריה לקחו על עצמם משימה קשה והסכימו לחיות כמו גלדיאטורים מתקופת רומא העתיקה. למשך שבועיים הם יקיימו את שגרת חייהם של הלוחמים הכוללת גם אימוני קרב, כדי לברר אם כל זה מספיק כדי להפוך אותם מגבר מודרני לגלדיאטור אמיתי.

בתמונה: שני סטודנטים בלבוש גלדיאטורים עורכים קרב באפיתיאטרון הרומי ההיסטורי בבאד דויטש-אלטנבורג כ-45 קילומטרים מזרחית לוינה.

עמוק באדמה

סמפטה פוקי, תושב ג'קרטה, עיר הבירה של אינדונזיה, קבר את עצמו השבוע באדמה למשך יותר משלוש שעות במחאה נגד כוונת הרשויות לפנות אותו מביתו. לדברי הרשויות, כ-90 בני אדם פונו מבתיהם מכיוון שהם נבנו באופן לא חוקי.

בתמונה: פוקי המוחה מרווה את צימאונו

אף פעם לא מוקדם מדי

החצי הצפוני של כדור הארץ אמנם סובל משרב הכבד, וחג המולד נמצא במרחק של 140 ימים והרבה מעלות חום, אבל בלונדון החליטו שעכשיו זה זמן מצוין לפתוח את עונת הקניות לכריסטמס. הכלבו המפורסם סלפרידג'יס הציג את מיטב קישוטי החג, ומנהליו אמרו שהם מצפים לשבוע מכירות חזק, לאחר שבשנה שעברה מכרו 1,000 קישוטים בשבוע המכירות הראשון שנפתח ב-8 באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully