וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש המנהרות: 48 מכוניות הוברחו לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.7.2010 / 16:53

השוטרים במצרים לא מאמינים שזה קרה להם: עשרות כלי רכב חדשים, נהוגים על ידי מבריחים ובנות זוגם, נסעו בגלוי כל הדרך למנהרות בגבול הרצועה. כשנעצרו לבדיקה, סיפרו שהם חוגגים חתונה

הונאה במנהרות עזה: העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (חמישי) כי מבריחים מצריים הצליחו להבריח דרך המנהרות החפורות תחת גבול עזה-מצרים 48 כלי רכב חדשים. גורמים במשטרת מצרים סיפרו לעיתון כי המבריחים הונו את השלטונות וסיפרו להם כי מדובר בשיירה של חתן וכלה. כך נמנעו מבדיקה והגיעו בקלות לאזור הגבול, שם הבריחו את כלי הרכב.

עדי ראייה סיפרו לעיתון כי עשרות המבריחים נסעו בכלי רכב כשבנות זוגם וילדיהם לצדם תוך כדי שירה, כדי להקנות אמינות לסיפור הכיסוי שלהם. "אנשי הביטחון המצריים התירו למכוניות לעבור מבלי שמסמכיהן נבדקו, כדי לא להכביד על 'משתתפי השמחה'", ציינו בעיתון.

כעבור זמן מה החלו אנשי הביטחון המצריים המוצבים לאורך הגבול עם הרצועה לחשוד בשל תנועת כלי הרכב הבלתי שגרתית באזור דהנייה ולפיכך פשטו על המקום. "המבריחים ירו לעבר השוטרים וברחו מן המקום", סיפרו עדי ראייה. "אנשי המשטרה הצליחו לשים ידם על שתי מכוניות בלבד, אולם המבריחים הספיקו כבר להעביר 48 מכוניות". בין כלי הרכב שהוברחו היו מותגי יוקרה כגון ב.מ.וו, וגם מותגים כמו קאיה ויונדאי.

גורם ביטחוני מצרי סיפר כי שתי המכוניות שנתפסו הן מכוניות חדשות שנגנבו מאזור אל-עריש שבחצי האי סיני. הוא העריך כי עשרות המכוניות שהוברחו לתוך הרצועה גנובות אף הן. "ברצועה יש מחסור כבד במכוניות חדשות", הוסיף. "בנוסף, גם מצבן של יתר המכוניות שם לא טוב, לאור הירידה בכמות הברחות המכוניות ממצרים לעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully