וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משט קרב ישראלי-אמריקאי עבר במצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.6.2010 / 11:34

מקורות דיווחו כי 12 ספינות קרב אמריקאיות, לצד ספינה ישראלית, נצפו אתמול בעת שחצו את תעלת סואץ, כשעל סיפוניהן היו מטוסי קרב וטנקים. במצרים הביעו חשש מפני פתיחתה של חזית צבאית באירן

האם ישראל נערכת למתקפה על אירן? העיתון 'אל-קודס אל-ערבי' הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (שבת) כי 12 ספינות קרב אמריקאיות, ביניהן ספינת קרב אחת ישראלית, חצו את תעלת סואץ ביום שישי בבוקר ושטו לכיוון הים האדום. עדי ראייה מסרו כי כל תנועת הספינות בתעלת סואץ התעכבה במשך שעות ארוכות בעקבות מעברו של משט הספינות האמריקאי. עוד דווח כי על ספינות הקרב האמריקאיות היו מטוסי קרב, טנקים ותחמושת וכי הן הגיעו מהים התיכון אל הים האדום.

פקחים במקום צוטטו בעיתון באמרם כי מדובר במשט ספינות הקרב הגדול ביותר שעובר בתעלת סואץ מזה שנים ארוכות. המקורות מסרו עוד כי את המשט ליוו אנשי ביטחון מצרים רבים לאורך התעלה עד שהגיע לסואץ. עדי ראייה מסרו כי ראו ספינת קרב ישראלית מבין כל הספינות אולם מקורות רשמיים לא אישרו את הדיווח.

חברי פרלמנט מצרים הנמנים על מפלגות האופוזיציה הזהירו את המשטר המצרי לבל יחזור על טעותו כשפתח את תעלת סואץ למעבר של ספינות אמריקאיות כדי לתקוף בעירק. "הפעם המצרים לא יישבו בחיבוק ידיים. אנחנו רואים את המשטר שלנו מעורב בשערורייה גדולה המתבטאת בתיאום ובשיתוף פעולה עם ישראל וארה"ב בפתיחת תעלת סואץ על מנת לתקוף באירן", אמר חבר הפרלמנט עבדאללה סנאווי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully